Fraud Blocker
לוגו צמח החיים מקבוצת ליקוטבע

אומגה 3 – המפתח לבריאות כלי הדם

האם אי פעם חשבתם כיצד סוגי מזון והכמויות שאתם צורכים משפיעים על כלי ומערכת הדם שלכם? ובכן, יש להם השפעה דרמטית.

למרות זאת בעיה בריאותית שהולכת וגוברת במדינות מערביות רבות וישראל בתוכן. היא השמנת יתר.

אומגה 3 - המפתח לבריאות כלי הדם

על פי נתונים של משרד הבריאות, כ-27% מהגברים וכ-31% מהנשים בישראל מוגדרים כשמנים, כאשר 20% מהילדים ובני הנוער בישראל סובלים גם הם מהשמנה או מעודף משקל.

הסיבות להשמנת יתר מגוונות הן, ובעיקר מדובר בצריכת יתר של מזון שעשיר בסוכרים ופחמימות.

משקל כבד מדי גורם לעומס יתר על מערכת כלי הדם, דבר שעלול להוביל למגוון של בעיות בריאותיות חמורות.

כל קילוגרם עודף בגוף, מחייב את הגוף לייצר 5 קילומטר כלי דם חדשים.

במקום שנעזור ללב המתבגר לעבוד בצורה חלקה, אנחנו מגדילים את העומס על שריר הלב בהארכת כלי הדם מחד וסתימתם האיטית מאידך!

במאמר הפעם נציג בפניכם כיצד תוסף אומגה 3 מסייע לשפר את מערכת כלי הדם ומונע מחלות רבות ומגוונות.

תוכן עניינים

אומגה 3: כלי חשוב במאבק נגד הטריגליצרידים בדם

במאמר נוסף כתבנו על היעילות הרבה שיש לאומגה 3 להציע בכל הנוגע לחיזוק ולתפקודו של המוח, אך בזה לא תמו היכולת של חומצת השומן הממלאת תפקיד חשוב במערכת הגוף.

כשאנחנו צורכים כמויות גדולות של סוכר ופחמימות, עודף הסוכר בגוף מומר לשומן, בעיקר בצורת טריגליצרידים. אנשים הסובלים מהשמנת יתר חווים עלייה ברמות הטריגליצרידים בדם. עלייה זו מהווה אינדיקציה לסיכון מוגבר לפתח מחלות כגון סוכרת, מחלות לב וכלי דם.

אחד המאזנים העיקריים של רמת הטריגליצרידים בדם היא חומצת השומן של אומגה 3, מאחר והיא תורמת לזרימת דם תקינה ולהורדת רמות הטריגליצרידים, ורמות הסוכר העודף בעקבותיהם. בנוסף, היא מורידה את רמת תנגודת אינסולין, המפריעה לקליטה תקינה של הסוכר בדם.

בגלל שהגוף שלנו אינו מייצר אומגה 3, חובה עלינו לצרוך אותה דרך מזון עשיר ובריא, או להיעזר בתוסף תזונה המכיל בתוכו את חומצת הפלא הזו.

אומגה 3: דגים או אצות?

סביר להניח כי רובכם שמעתם שאת אומגה 3 מפיקים באמצעות מיצוי שמן מהדגים, וזה נכון, אולם יש דרך נוספת וזו נעשית על ידי מיצוי השמן ישירות מהאצה שבה גדל השמן.

אומנם מדובר בשני מקורות שונים לאותה חומצת שומן חיונית, אך ישנם הבדלים משמעותיים ביניהם, ולכל אחת מהדרכים יש יתרונות וגם חסרונות מסוימים.

בקבוצת אומגה 3 ישנן שבע חומצות שומן. שתי חומצות השומן הנמצאות בצמחי מים ובדגים הן EPA ו-DHA.

אומגה 3 - המפתח לבריאות כלי הדם

בעוד שחומצת השומן EPA מטפלת היטב בדלקות ומסייעת בתפקודים נוספים כמו שיפור בריאות הלב וכלי הדם, חומצת DHA אחראית על תפקודי המוח וייצור החשמל בגוף וגם מסייעת לחומצת השומן EPA בתפקידיה האנטי דלקתיים.

אומגה 3 ותפקוד כלי הדם

דגי הים צורכים את חומצות השומן EPA ו-DHA, כיוון שהן חיוניות לשמירה על רמת נוזלים יציבה בגופם והן מונעות מהדגים לקפוא. מה הכוונה?

ידוע כי כל נוזל בעל תכולת מים גבוהה יקפא כאשר הטמפרטורה מגיעה לאפס מעלות. חומצות השומן של אומגה 3 לעומת זאת גורמות לכך שנקודת הקיפאון של הנוזלים תרד למינוס 12 מעלות צלזיוס. לכן הדגים יכולים לשחות בתנאים קרים ואף מתחת לקרח, מבלי שהתפקוד שלהם ייפגע.

איך זה עוזר לנו בני האדם? כאשר אנו צורכים אומגה 3, יכולת הדם להתקרש קטנה. ככל שנצרוך רמות סבירות או גבוהות של אומגה 3, יהיו לנו פחות קרישי דם ופחות בעיות בריאותיות הקשורות ללב ולמוח. לכן, אומגה 3 נחשבת כמשפרת את זרימת הדם בגוף האדם.

היתרונות של אומגה 3 ממקור אצות

בתוסף אומגה 3 שלנו כמעט ואין חומצת שומן EPA, והסיבה לכך היא שאנו מייצרים את האומגה 3 מאצות מסוג סכיזוחיטריום, והן מכילות בעיקר DHA (אחוז אחד בלבד של EPA לעומת 40-45 אחוז של DHA).

אומגה 3 הנגזרת מאצות היא בטוחה לשימוש, מכיוון שאין בה חשש לזיהומים ולמזהמים כמו מתכות כבדות ורעלים אחרים הנמצאים בים.  

אנו מגדלים את האצה במים מתוקים, אותם אנחנו מעשירים במלחים ובמינרלים מהסביבה הטבעית של גידול האצה, וזאת מבלי שהמים סופחים את המתכות הכבדות הנמצאות בים.

אומגה 3 מאצות ים נחשבת לתוסף תזונה בעל יתרונות בריאותיים רבים, וחומצות השומן תורמות משמעותית לבריאות הלב ולגמישות כלי הדם. הן גם מפחיתות במעט את רמות הכולסטרול, ומקטינות היווצרות פלאק שומני על העורקים. הפלאק השומני, הטרשתי בעורקים הוא אחד הגורמים המרכזיים למחלות לב וכלי דם, שכן הוא עלול להוביל להיצרות והתקשות של העורקים, מצב שמגביר את הסיכון להתקפי לב ושבץ.

אומגה 3 - המפתח לבריאות כלי הדם
אצת סכיזוחיטריום

נשמע לכם מוכר? אתם לא טועים, זה הרי תפקידו העיקרי של תוסף ליקוריץ' המקורי שלנו – למנוע חמצון של הכולסטרול בעורקים כך שהם לא ישקעו, דבר שעוזר להקטין את עובי הדופן של עורקי הצוואר, ועוזר למנוע מצב של מחלות בכלי הדם.

לכן השילוב של תוסף אומגה 3 וליקוריץ' המקורי יכול להעצים את היתרונות הבריאותיים הללו. בעוד שאומגה 3 מסייעת בשיפור גמישות כלי הדם ובהפחתת דלקות, הליקוריץ' פועל כנוגד חמצון חזק ומסייע בשמירה על בריאות העורקים. יחד, הם יוצרים סינרגיה שמקדמת את בריאות ומשפרת את איכות החיים.

בעידן שבו מחלות לב וכלי דם הופכות לנפוצות יותר ויותר, חשוב שנבין את החשיבות של תזונה נכונה ושל תוספי תזונה כמו אומגה 3. חומצת השומן הזו לא רק מסייעת בהפחתת רמות הטריגליצרידים בדם ושיפור זרימת הדם, אלא גם תורמת לבריאות הכללית של הגוף. באמצעות שילוב של תוסף אומגה 3 בתזונה היומית שלנו, ניתן לשפר באופן משמעותי את בריאות כלי הדם ולמנוע מגוון רחב של מחלות. זכרו, הבחירה בידיכם, התזונה שאתם בוחרים היום תשפיע על בריאותכם מחר.

אומגה 3 - המפתח לבריאות כלי הדם

בהכנת המאמר השתתף מר ישראל גלמור - מומחה בתחום חומצות השומן ובעל ניסיון רב שנים בפיתוח נוסחאות כימיות ייחודיות.

להגן על כלי הדם

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס