Fraud Blocker
לוגו צמח החיים מקבוצת ליקוטבע

איך להפיק מהחשיפה לשמש את היתרונות ולהתמודד עם הנזקים שלה בצורה טבעית?

הפעם החלטנו לדבר קצת על השמש ועל השהות בחוץ כחלק ממזג האוויר והחופש המביאה תועלות וגם עלולה להביא לפגיעה – ויש לנו גם הפתעה ללקוחות שלנו בסיום אז מומלץ לקרוא עד הסוף!

איך להפיק מהחשיפה לשמש את היתרונות ולהתמודד עם הנזקים שלה בצורה טבעית?

נתחיל ביתרונות:
חשיפה לשמש במידה נאותה תספק לגוף את הכמות הדרושה לו של ויטמין D החשוב כל כך לתפקוד תקין של מערכות רבות בגוף.

התפקיד המרכזי של ויטמין D בגוף, הוא העזרה לספיגת הסידן במעיים ומניעת ההפרשה שלו דרך השתן. מסיבה זו חשוב מאוד לצרוך יחד עם סידן גם ויטמין D כדי לתמוך בהטמעתו הטובה בגוף. מסיבה זו בין היתר הוא משמעותי מאוד למבנה ולחוזק של השיניים והעצמות בגוף.

ויטמין D חשוב גם לחלוקה של תאי הגוף בצורה תקינה וגם לפעילות טובה וחזקה של השרירים. מגביר את גדילתם של תאי הדם הלבנים החיוניים למערכת החיסון ולתאי אפיתל- (תאים ריריים שמגנים על הגוף ממזהמים.)

ויטמין D מסייע גם לוויסות רמות האינסולין שבדם ועוזר מאוד לחילוף חומרים של סוכרים בצורה תקינה. וכן יש לו יכולת מניעה של היווצרות תאים סרטניים וכן להרס של תאים חריגים בגוף. והוא מסייע גם לספיגה של מינרלים וויטמינים נוספים באמצעות ייצור של חלבונים שסופגים אותם במעיים.

במחקר הסקירה שכותרתו The Big Vitamin D Mistake, החוקר שמסכם את כל פרשת הטעות של מינוני ויטמין D, ממליץ לאור כל המחקרים מהשנים האחרונות והנתונים שהגיעו מה – institute of medicine על המינונים הבאים:

  • 1000 יחב”ל ליום לתינוקות מתחת לגיל שנה.
  • 1500 יחב”ל ליום לתינוקות יונקים מגיל חצי שנה ועד שנה.
  • 3000 יחב”ל ליום לילדים מעל גיל שנה.
  • 8000 יחב”ל לבני נוער ומבוגרים


לכאורה ויטמין D הוא אחד החומרים הפשוטים ביותר לספק לגוף. ההערכה היא כי העור מייצר בערך 10,000 יחידות ויטמין D בחשיפה של כ-20 דקות.

אך עם השנים והמודעות לנזקים שעושות אותן הקרניים שגם אחריות לייצר את הויטמין החשוב uva+uvb לגוף ובמיוחד אחרי הקורונה, קיים מחסור גדול בקרב א.נשים רבים באוכלוסייה בעולם וגם אצלנו בישראל בויטמין D החשוב כל כך.

למה יכול לגרום מחסור בויטמין D?

מחסור בויטמין D נוצר בעיקר כתוצאה של היעדר חשיפה לקרני שמש. בעולם המערבי בקרב אנשים שעובדים שעות ארוכות במשרדים , או בקרב בעלי עור כהה הזקוקים לחשיפה גדולה יותר לאור השמש לייצור הויטמין בגוף, לבוש ארוך גם בקיץ יכול למנוע חשיפה מספקת לשמש וכתוצאה מכך למחסור בויטמין D.

השמנת יתר יכולה למנוע את יציאתו של הויטמין לזרם הדם כתוצאה מאגירה שלו ברקמות השומן. וכן, בעיות עוריות שונות יכולות לפגוע בתהליך הייצור של ויטמין D.

בגילאים מבוגרים בשל הפחתת הפעילות במעיים ספיגת הויטמינים בגוף יורדת ויכול להיוצר גם חוסר בויטמין D.

תפקודי כבד וכליות לא תקינים כתוצאה ממחלות גם יכולים להשפיע על ספיגה של הויטמין בגוף ולמחסור בו.

מחסור בויטמין D יכול לגרום לרמות נמוכות של סידן וזרחן בדם, שיכולים לעצור את הגדילה של העצמות ולהיחלשות של השיניים בקרב ילדים, לעצמות רכות, שברים ופגיעה במבנה העצם במבוגרים. הוא כול להתבטא גם בעיוותים או בהתכווצויות שרירים ובפגיעה במערכות הלב והדם. היעדר של כמות מספקת שלו מעלה את הסיכון להתפתחות של סוגים שונים של סרטן – בעיקר הערמונית בגברים וסרטן השד בנשים.

איך להפיק מהחשיפה לשמש את היתרונות ולהתמודד עם הנזקים שלה בצורה טבעית?

אז מה אפשר לעשות כדי לספק לגוף בכל זאת כמות מספקת של ויטמין D מבלי לפגוע בעור?

חוקרים מאוניברסיטת ולנסיה שבספרד, ניתחו את זמן החשיפה הדרוש כדי להגיע לרמות המומלצות של ויטמין D בגוף, מבלי להזיק לבריאות.

במחקר נמצא כי בחודשים אפריל עד יולי, בחשיפה של 25% מהגוף לקרינת השמש בשל הביגוד הקצר, מספיקות 10 דקות של חשיפה לשמש כדי להשיג את הרמות הנחוצות של ויטמין D. ואילו חשיפה של 29 דקות ביולי תביא לכוויות מהשמש.

המחקר נעשה על אוכלוסיה עם דרגת עור מספר 3 השכיחה בספרד.

צריך לזכור שהחשיפה הזו לשמש בלבוש קצר בחודש יולי – אוגוסט בשעות הצהריים לא מתאפשרת לכולם ואלו באמת שעות חמות מאוד שהשהות בהן בחוץ יכולה להיות מאוד מאתגרת.

לכן חשוב לדעת שניתן לצרוך ויטמין D גם במזון כמו דגים המכילים בממוצע כ-500 יחב”ל ל-100 גרם), ביצים המכילות כ-40 יחב”ל לביצה גדולה, חלב מועשר המכיל כ- 120יחב”ל לכוס ועוד. לטבעונים, לספורטאים ולאנשים מבוגרים או מתמודדים עם מחלות סוכר וכבד מאוד חשוב לקחת תוסף תזונה של ויטמין D להשלמת המחסור בגוף.

ויטמין D ניתן לרכוש גם אצלנו- כאן >>

דיברנו על היתרונות של החשיפה לשמש ומה עם החסרונות?

כאמור, בראש ובראשונה כמובן הסכנה בחשיפה מוגברת לשמש המסוכנת ומזיקה לגוף שיכולה לגרום לכוויות וגירוד מציק.

איך להפיק מהחשיפה לשמש את היתרונות ולהתמודד עם הנזקים שלה בצורה טבעית?

בהמשך שלל עקיצות מחרקים כמו יתושים, נמלי אש וכד’ הגורמים לאדמומיות כאב וגרד.

נטייה גוברת לפציעות חתכים שריטות ופציעות כתוצאה משהות יחפים / בנעליים ולבוש חשופים.
יובש וגרד כתוצאה מהזעה ועוד ועוד.

אז, לא! אנחנו ממש לא רוצים שלא יהיה לך חשק לצאת החוצה לים /לבריכה ולטיולים בחיק הטבע- להיפך! חשוב מאוד לנשום אוויר נקי ולהירגע בנופים היפים שלנו בארץ.

אבל כן גם לדעת שיש פתרון להתמודדות עם כל האפשרויות הפחות נעימות שהזכרנו קודם.
ולא רק שיש לנו פיתרון, אנחנו גם רוצים לתת לך אותו במתנה ללא עלות מאיתנו ברכישה הבאה שלך.

על מה אנחנו מדברים?

אם עוד לא הכרת את A-Gel הקסם העשוי מאצת הים האדומה גלריסריה בשילוב תמציות קמומיל וקלנדולה בפורמולה של ג’ל ג’לטיני נעים למריחה על הגוף לסיוע והקלה במקרי יובש, אדמומיות וגרד שיודע להקל גם במצבים של תופעות עוריות יותר מורכבות (ולא רק בקיץ) כמו אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור), דלקת עור סבוראית, פצעים, חתכים, כוויות, דלקת ורידים.

בנוסף ניתן להשתמש בג’ל גם להאצת ריפוי העור מכוויות, פצעים, שריטות, כוויות מדוזות, עקיצות יתושים, פריחה וגירויים, סימני מתיחה, חתך חיץ פצעי לחץ, טחורים, פיסורה, כאבי ראש, כאבי מפרקים, כאבי ברכיים ועוד.
ועכשיו במיוחד ללקוחות שלנו, מתנה בכל רכישה A-gel מרגיע.
להרחבה על הג’ל והרכיבים הטבעיים ניתן לקרוא כאן>>

ובכל מקרה גם בחוץ וגם בשהיה בבית – חשוב להקפיד בימים החמים האלה על שתייה מרובה של מים ולשמור על אורח חיים בריא ומאוזן.
אנחנו מזמינים אותך להתייעץ תמיד עם נטורופתית הבית שלנו שגית ביבי בכל מה שקשור לתפריטים ולשינוי הרגלי התזונה שלך באופן אישי במס:
04-9014848

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס