Fraud Blocker
לוגו צמח החיים מקבוצת ליקוטבע

6 טיפים להורדת לחץ דם בדרך טבעית

מיטל דדוש – בריאות בדרך הטבע

יתר לחץ דם נחשבת למגיפה של ממש בתרבות המערב והוא אף זכה לתואר “הרוצח השקט”.

הורדת לחץ דם בדרך טבעית – על מה ולמה
הדרישה לפתרונות טבעיים לבעיות המאיימות על הבריאות עולה בשנים האחרונות, בשל הרצון של אנשים להימנע ככל האפשר מצריכת תרופות או כימיקלים.

ליתר לחץ יש לא מעט סיבות אך ברור לכל כי ישנו קשר ישיר לאורח חיים לקוי ובפרט לתזונה מערבית הכוללת: מזונות מעובדים ומתועשים, מזונות מעושנים , מזונות עתירי נתרן, מטוגנים ובנוסף גם משקל עודף , רעלים בגוף ומתחים נפשיים שגם הם מהווים כמקור עיקרי לעלייה ברמות לחץ הדם.

לפני שנתחיל לעסוק בהורדת לחץ דם בדרך טבעית הבה נבין תחילה על קצה המזלג את התהליכים שקורים.

NatureHealth

לכל אדם זורמים בממוצע כ- 5 וחצי ליטרים של דם בתוך רשת של צינורות אשר במרכזה נמצא הלב. חלקי הרשת מורכבים מעורקים המשמשים להוצאת הדם מן הלב ולהובלתו אל כל חלקי הגוף, מורידים המשמשים להחזרת הדם אל הלב ומנימים שאלו צינורות מיקרוסקופיים הנמצאים בין הורידים לבין העורקים ובהן מתבצע תהליך של חילוף חומרים בין נוזל הדם ובין הנוזלים והתאים אשר מחוץ לצינורות הדם.

בגוף פועלים כ-2 מחזורי דם: 1. מחזור הדם הקטן 2. מחזור הדם הגדול.

כאשר עולות רמות לחץ הדם הכוונה למדד שבעורקים אשר נקבע באמצעות 4 גורמים:

  1. פעולת הלב אשר קובעת את כמות הדם שיוצא אל העורקים.
  2. קוטר העורקים.
  3. גמישות העורקים.
  4. ההרכב הכימי של הדם.

 

מדד לחץ הדם בא לידי ביטוי ב- 2 מספרים אשר נקראים: האחד הלחץ הסיסטולי והשני הלחץ הדיאסטולי. לחץ הדם משתנה מיום ליום והוא מושפע מגורמים שונים כגון: מצב הרוח, מתח נפשי, מזון עשיר בנתרן, קפאין, חוסר בשינה ובמנוחה , פעילות גופנית ועוד…

מה הן 3 הסיבות העיקריות לעלייה בלחץ הדם?

  1. תזונה: עודף חלבונים, עודף שומנים, צריכת מלח והפרעות עיכול.
  2. אורח חיים בעל הרגלים מזיקים: עישון, שתיית משקאות חריפים, חוסר תנועה, משקל עודף ומתח נפשי.
  3. גורמים סביבתיים: הסביבה של האדם, כגון: האוויר שהוא נושם, שימוש בחומרי ניקוי וקוסמטיקה כימיים, שתיית מים מזוהמים, רעשים כרוניים, קרינה סלולרית ועוד.

טיפים מנצחים שיסייעו לך בתהליך של הורדת לחץ דם בדרך טבעית

היות ולחץ הדם אינו פוגע בצורה אקראית דווקא באנשים מסוימים אלא טמונה סיבה אמיתית ושורשית אצל כל אחד שסובל מלחץ דם גבוה, לכן בצעד הראשון חשוב להתבונן על אורח החיים שלכם ולזהות את השורש שהוביל לעליה בלחץ הדם , לאחר שאיתרתם את הסיבה האמיתית, חשוב להסירה ולהקנות את התנאים האופטימליים להחלמה.

  1. תזונה טבעית היא אחד האמצעים הקריטיים להורדת לחץ הדם בצורה טבעית כאשר הצעד הראשון הוא קודם כך להימנע מחלבונים מן החי: בשר, ביצים, דגים ומוצרי חלב, כמו כן להימנע גם משומנים רוויים ומעודפי שומן, להימנע לגמרי ממלח וממזונות מלוחים כגון: זיתים, כרוב כבוש, חטיפים, קרקרים ודברי מאפה, חשוב גם להימנע ממשקאות המכילים קפאין, ממזונות מעובדים ומתועשים, משומרים ומטוגנים וממזונות חריפים.

הצעד השני הוא לעבור לתזונה טבעית שתומכת בתקינות וגמישות כלי הדם, משפרת את זרימת הדם ומפחיתה מצבים טרשתיים, תזונה זו מכילה בעיקר מזונות חיים וטריים, פירות וירקות, שקדים בכמות קטנה, קטניות מונבטות, אבוקדו, טחינה בכמות קטנה.

  1. פעילות גופנית מתונה – אימון אירובי בעצימות נמוכה מסייע להפחית את רמות לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי בצורה משמעותית. חשוב לבצע את האימון בנחת וללא מאמץ עודף, הפעילות הגופנית תסייע למתיחת הגוף והרקמות, להזרמת הדם וליצירת גמישות, ההמלצה היא לבצע הליכות מתונות בשלב הראשון למשך 30- 45 דקות ובהדרגה לעלות את דרגת הקושי.
  2. הרפיה באמצעות תרגילי נשימה יש חשיבות רבה בהפחתת לחץ הדם היות והיא משפיעה באופן חיובי על מחזור הדם ועל פעילות הלב. הרפיית הגוף, השרירים והמחשבות תוך כדי נשימות (המלצה לנשימות בטן) תאפשר להרגיע את המערכת, להפחית מתחים, להשתחרר לזמן מה מכל מיני גירויים ורעשי רקע.
  3. מיצוי שורש הליקוריץ’ – מרכיב נוסף שידוע בסגולות הריפוי שלו ובפרט בהורדת לחץ הדם בצורה טבעית זה שורש הליקוריץ’ ( שוש קירח), מחקרים רבים הוכיחו כי שימוש בשורש הליקוריץ’ תורם רבות לניקוי העורקים, לאיזון לחץ הדם, לזרימת דם תקינה ולשיפור גמישות כלי הדם.

**חשוב מאוד לצרוך את הליקוריץ’ המקורי וזאת מהסיבה כי לליקוריץ’ המפורסם עלולה להיות תופעת לוואי הפוכה של עליה בלחץ הדם, אך לעומת זאת הליקוריץ’ המקורי של חברת “צמח החיים” אינו מכיל את החומר הפעיל הקרוי: גליצריזיניק אסיד (שגורם לעליה בלחץ הדם) ולכן אינו גורם לעלייה בלחץ הדם גם במינונים גבוהים. לרכישת מיצוי ליקוריץ המקורי>>.

  1. הפחתת המתחים באמצעות מחשבות חיוביות ורגשות חיוביים הם חשובים גם לריפוי הטבעי, המון אנשים סובלים מעלייה בלחץ הדם בעקבות מתחים נפשיים, רגשות שליליים של פחד ודאגה , עומסים נפשיים ועוד. עבודה על המחשבה, על הרוח ועל העולם הפנימי היא חשובה להרגעת הנפש וליצירת אורח חיים חיובי ורגוע יותר. השיטות ליצור מחשבות חיוביות הן רבות, כך שכל אחד יכול למצוא את הדרך המתאימה ביותר עבורו.
  2. מנוחה – שינה טובה הן מבחינת הכמות והן מבחינת האיכות היא קריטית לריפוי הגוף, לוויסות הורמוני הלחץ ולבריאות מערכת העצבים, חוסר שינה עלול לפגוע ביכולת הגוף לווסת את ההורמונים, אשר עלול לגרום לעלייה בלחץ הדם, על כן שינה מספקת היא מרכיב חשוב בדרך לריפוי.

לסיום, שינוי באורח החיים ויצירת תנאים אופטימליים בהחלט יוכלו להעצים את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף וכך להפחית את רמות לחץ הדם הגבוהות. מאחר והאיום על בריאותנו ועל חיינו מ”הרוצח השקט” הולך ועולה בשל הרגלי החיים המודרניים. הפתרון ברובו נמצא בידינו ומתחיל במניעה על ידי העלאת המודעות ואימוץ הרגלי חיים בריאים. שמסייעים לשמירה על הבריאות ואיכות החיים ומפחיתים את האיום ככל האפשר. הרווח הוא ברור.

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס

Verified by MonsterInsights