Fraud Blocker
לוגו צמח החיים מקבוצת ליקוטבע

הקשר בין סוכרת סוג 2 והפלאק בעורקים

סוכרת סוג 2 היא מחלה כרונית שבה הגוף לא מצליח לעבד את הסוכר כראוי, וכתוצאה מכך רמות הסוכר בדם עולות. פלאק בעורקים הוא  תסמין של הפרעות במערכת הלימפה או הדם ויכול להיות גם תוצאה של התפתחות מחלות שונות כמו טרשת עורקים, התקף לב או סוכרת. 

השפעת קורטיזול על הפרודוקציה של אינסולין: רמות גבוהות של קורטיזול עשויות להפחית את הפרודוקציה של אינסולין בגוף, ולכן להפחית את יכולתו של הגוף לעבד גלוקוז בצורה יעילה.

הקשר בין סוכרת סוג 2 והפלאק בעורקים

מחקר שפורסם במגזין “Current Diabetes Reports” בשנת 2015  עוסק בעדכון בעקרונות ובמחקר של קשר בין סטרס לסוכרת מסוג 2.
המחקר מבצע סקירה של מחקרים קודמים וקובע כי סטרס מוגבר עשוי להשפיע על פיתוח סוכרת מסוג 2 דרך השפעה על רמות הסוכר בדם, על רמות האינסולין, ועל תגובות הגוף לאינסולין. המחקר מציין גם על עובדות המראות על קשר בין רמות סטרס לבין רמות הסוכר בדם ולבין תפקודי האינסולין בגוף.

וכן אנחנו כבר יודעים לספר על הקשר בין סוכרת גם למחלות נוספות כמו טרשת עורקים /כבד שומני.
מחקרים מצאו כי קיים קשר בין סוכרת מסוג 2 לבין פלאק בעורקים שיכול לבוא לידי ביטוי במספר דרכים:

דלקת כרונית משמשת גורם ראשי לפיתוח סוכרת סוג 2 ולפלאק בעורקים. מחקרים רבים מראים קשר בין דלקת כרונית להתפתחות סוכרת סוג 2 ולמחלות לב ועורקים אחרות. לדוגמה, מחקר שפורסם במגזין “Diabetes Care” בשנת 2018 מצא קשר בין רמות נמוכות של דלקת בגוף ובין הערכת הסיכון לפיתוח סוכרת סוג 2.

סוכרת סוג 2 מתפתחת כתוצאה מהפרעות במטבוליזם של הסוכרים והפחמימות. הרמות הגבוהות של סוכר בדם, כמו גם רמות גבוהות של אינסולין בגוף (במיוחד במקרה של סוכרת סוג 2), עשויים לגרום לפיתוח פלאק בעורקים.

פלאק זה נוצר משום שהרמות הגבוהות של הסוכר בדם הופכות לשומן עודף שמתחמצן ושוקע בעורקים. וגם הסוכר עצמו עלול לגרום לפגיעה בקירות העורקים, וכתוצאה מכך מתחילים תהליכי דלקת ואיבוד של הגמישות בעורקים, מה שמוביל גם להופעת פלאק.

תזונה הכוללת כמות גבוהה של פחמימות תורמת להגברת משקל הגוף ולרמות סוכר גבוהות בדם שעלולות להתפתח למצב של סוכרת. שמירה על משקל גוף תקין ועל התזונה יכולה מאוד להשפיע על סוכרת גם אחרי שהופיע ובוודאי למנוע את הופעתה אם דואגים לכך מראש.

חוסר בפעילות גופנית, מהווה מקדם לפיתוח סוכרת סוג 2 ולפלאק בעורקים. פעילות גופנית שוטפת של לפחות חצי שעה ביום עשויה לסייע בשיפור רמות הסוכר בדם ובשמירה על בריאות העורקים.

כאמור, מחקרים רבים מצביעים על הקשר בין סוכרת סוג 2 לפלאק בעורקים ולמחלות לב נוספות:

מחקר שפורסם בכתב העת Diabetes Care בשנת 2012: הביא להעלאה בטיפול בפלאק בעורקים  בטיפול נמרץ יותר מבעבר,  לאור ההתקדמות בידע על קשרים בין סוכרת סוג 2 ומחלות לב. הוא הדגים כי ניתוח וטיפול בפלאק בעורקים יכול להפחית את הסיכון לאירועים לבביים אצל אנשים עם סוכרת סוג 2.

מחקר שפורסם בכתב העת Atherosclerosis משנת 2016: בדק את הקשר בין סוכרת סוג 2 ובין פלאק בעורקים ומצא קשר בין השניים. הוא הציע כי מניעת או טיפול בפלאק בעורקים יכול לשפר את תוצאות הסוכרת ולהפחית את הסיכון למחלות לב.

מחקר שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism בשנת 2019: חקר את הקשר בין מדדים של פלאק בעורקים ובין סוכרת סוג 2. הוא מצא קשר חיובי בין המשתנים, המעיד על התלבטות גורמים כמו עיכול וסוכרת סוג 2 בהתפתחות פלאק בעורקים.

סוכרת מסוג 2 יכולה כאמור גם להוביל לכבד שומני:

המחקר סוכרת מסוג 2 וכבד שומני: התפתחות, תהליכים מחלתיים וטיפול שפורסם במגזין “World Journal of Gastroenterology” בשנת 2014 מצא את הקשר בין סוכרת מסוג 2 וכבד שומני, ומביא דיווח על התפתחות כבד שומני ומחלות לב קשורות בסוכרת מסוג 2.

המחקר דן במנגנונים ביולוגיים של כבד שומני בהתפתחות סוכרת מסוג 2, וכן בטיפולים פוטנציאליים לכבד שומני בקרב חולי סוכרת מסוג 2. הוא מצביע על החשיבות של מדיניות הטיפול המתוקנת והמניעה לסוכרת מסוג 2 במניעת ובטיפול בכבד 

אז איך ניתן למנוע הופעה של סוכרת מסוג 2? או לאזן אותה אם היא מופיעה?

כידוע הסיבה להופעת מחלה במקרים רבים יכולה להיות גם התשובה לטיפול בה.

במקרה של רמות סוכר גבוהות / סוכרת מסוג 2 תזונה יכולה לגרום למחלה וגם לסייע למניעה שלה או היעלמותה. שמירה על אורח חיים בריא הכולל תזונה מתאימה המבוססת על כמות גדולה של ירקות קטניות דגנים מלאים, אגוזים שקדים, חלבונים מלאים ושומן צמחי איכותי, על משקל תקין, פעילות גופנית טובה תוכל לסייע למנוע את הופעת הסוכרת ומחלות נוספות שצוינו פה וגם לסייע לסוכרת ולכבד שומני להצטמצם.

כדי לדעת איזה אוכל מתאים לך לאכול ומתי ניתן כמובן תמיד לפנות לייעוץ של הנטורופתים המומחים שלנו.

בנוסף, חשוב מאוד לפני הכל להיבדק ולדעת מה מצב רמות הסוכר והורמון הקורטיזול בדם ולראות מה מצב הפלאק בעורקים ומה נפח השומן בכבד באמצעות בדיקות אוטרסאונד פשוטות ולא פולשניות. (מידע נוסף על הבדיקות)

תוספי תזונה מומלצים

כדי לייעל ולשפר את התהליך אנחנו ממליצים להוסיף את התוספים שלנו-

LicoT

ליקוטבע ליקוריץ' המקורי

את הפלאק בעורקים ניתן לעצור בעזרת תוסף ליקוטבע ליקוריץ' המקורי בעל תמצית מוגנת בפטנט שנחקר ונמצא כיעיל לעצירת הפלאק בעורקים ובנוסף מהווה נוגד חמצון עוצמתי ויעיל לניקוי רעלים מהגוף, כמסייע לשינה טובה ולשיפור מערכות הגוף השונות.

Thymo

שמן קצח Thymoquin 3%

תוסף Thymoquin 3% המבוסס על צמח הקצח הייחודי הפטנטי שנחקר ונמצא כיעיל לטיפול בשלל גורמים ובניהם גם בעמידות לאינסולין, כבד שומני ולחץ דם. הוא נמצא כמאזן רמות של קורטיזול ומייצר מצב רוח

Gluco

גלוקוטבע

פיתחנו בשיתוף עם ההרבליסט הקליני עדו קרן תוסף ייחודי לטיפול ברמות סוכר גבוהות בדם בשם גלוקוטבע המשלב חמישה צמחי מרפא ייחודיים ועוצמתיים שהוכחו מחקרית כיעילים לטיפול בסוכר בדם ולאזן אותו.

שילוב של שלושת התוספים הללו יחד יוכל לסייע בשיפור מדדי רמות הסוכר והפלאק בעורקים ביעילות, יחד עם שינוי בהרגלי התזונה הוסת פעילות גופנית כל מה שהגוף שלך יוכל לומר לך בגדול זה תודה!

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס

Verified by MonsterInsights