Fraud Blocker
לוגו צמח החיים מקבוצת ליקוטבע
חוסר בברזל

חסר בברזל? אלה הסיבות ויש גם פתרונות

חלק מרכזי בשירות שאנו מעניקים כולל בתוכו את עולם הנטורופתיה. לשם כך גייסנו צוות מקצועי גדול, בראשו עומדת שגית ביבי, נטורופתית מוסמכת (N.D*) ומומחית לצמחי מרפא.

שגית והנטורופתים שלצידה משוחחים בכל יום עם עשרות נשים וגברים, חלקם הגדול התייאשו מלנסות ולפתור את הבעיות מהם סובלים בעזרת הרפואה הקונבנציונלית בלבד, ומחפשים מוצא דרך הטבע.
שגית הסבה את תשומת ליבנו כי ישנו מכנה משותף לכל מי שיוצרים קשר עם חברי הצוות הנטורופתי שלנו. רבים מהם מבקשים לקבל מידע אודות בדיקות הדם והייעוץ הנטורופתי שלנו.

לשם כך שגית בחרה לענות על מספר שאלות שכיחות ולהוסיף מידע מקצועי שיעשה עבורכם סדר בדברים, כולל טיפים הנוגעים לתוסף תזונה מומלץ במיוחד, בניית תפריט בריא ועוד.

שגית ביבי

תוכן העניינים

מדוע צריכים לעבור בדיקת דם לפני תחילת הייעוץ הנטורופתי?

“הטיפול הנטורופתי אינו יכול לצאת סתם כך לדרכו, אלא על בסיס תוצאות של בדיקות דם. רק כך אפשר יהיה לבנות תוכנית טיפול בהתאמה אישית לכל אחת ואחד בנפרד, מבחינת תוספי התזונה וצמחי המרפא כדי לשפר את התהליכים. אתם אינכם חייבים לרוץ ולבצע בדיקת דם כאן ועכשיו, אלא יכולים גם לשלוח אלינו תוצאות של בדיקות דם שערכתם בין חצי שנה לשנה האחרונה”.

מה הן הסיבות בגינן אנשים פונים לקבל טיפול נטורופתי?

“הסיבות לכך מגוונות. בעיקר מדובר בגלל תחושת עייפות, חולשה, אחוז סוכר, פרופיל שומני גבוה, מתחים ועוד.
חלק מהפונים אלינו עושים זאת לאחר שקיבלו אבחון מרופא המשפחה אך התרופות שקיבלו לא בהכרח הורידו את הערכים לרמה המתבקשת. לכן הם פונים אל האפיק הנטורופתי שכולל בתוכו שינוי באורח החיים לבריא יותר. אם מבחינת התפריט היומי, ביצוע של פעילות ספורטיבית מסוימת וחיזוק משמעותי בדמות תוספי תזונה איכותיים”.

ברזל בונה בניינים אך עוד קודם את גוף האדם

בהמשך ישיר לדברים של שגית ביבי בנוגע לסיבות בגינן פונים אלינו רבים, חשוב לציין את עניין מחסור בברזל.

הברזל הוא מינרל המהווה חלק חשוב בתהליך ייצור ההמוגלובין בדם – חלבון, שבין השאר מעניק לדם את צבעו האדום המוכר.

לברזל ישנו תפקיד נוסף, הוא זה שמאפשר לתאי הדם האדומים להוביל חמצן מהריאות אל כל האיברים ורקמות הגוף.

החיסרון בברזל יכול להיווצר מכמה סיבות. צריכה בלתי מספקת שלו הנובעת מתזונה לקויה, בעיה בספיגה, כתוצאה ממחלה מסוימת, דימום ועוד. ברגע שהגוף אינו מסוגל לייצר מספיק המוגלובין נוצרת אנמיה.

האנמיה הנגרמת כתוצאה מחוסר בברזל, באה לידי ביטוי בקשיי ריכוז ולימוד, בצבע עור חיוור, חולשה, עייפות, סחרחורות, שינויים בתיאבון, בחילות ונשירת שיער.

מי עוד יכולים לסבול מאנמיה בעקבות איבוד של ברזל? כמובן, נשים נוטות לאנמיה בממוצע יותר מאשר גברים עקב איבוד דם במחזור החודשי.

מזונות עשירים בברזל

תפריט בריא ומנצח

“כדי להתגבר על מחסור בברזל ולהשלים אותו, ניתן להיעזר בתפריט בריא ומנצח.

הכנתי עבורכם רשימה מסודרת של מזונות שניתן לשלב ביניהם או שכדאי לאכול בנפרד, כדי להעצים את ספיגת הברזל בגוף:

“ניתן לאכול מזונות עשירים בברזל יחד עם מזונות עשירים בוויטמין C. ויטמין C עוזר לספיגת ברזל מהצומח.

מי שמכילים בתוכם ויטמין C והם גם עשירים בברזל הם מספר פירות נהדרים וטעימים. אנחנו נמצאים בתקופת הקיץ ואבטיח אדום ומתוק לא רק טעים אלא הוא מלא בברזל, כמו גם תמרים.

מומלץ לאכול מזונות עשירים בברזל בנפרד ממזונות עשירים בסידן, כיוון שסידן יכול לעכב את ספיגת הברזל.

בשאלה הנוגעת לתזמון אכילה של מזונות עשירים בברזל, על קיבה ריקה או לאחר ארוחה רגילה, אז כדאי לאכול מזונות עשירים בברזל כאשר הקיבה ריקה. זה יסייע לספיגה טובה יותר של הברזל.

העוצמה הבלתי נתפסת של המורינגה

הכמות היומית המומלצת של ברזל עבור נשים מבוגרות היא 18 מ”ג, ועבור גברים מבוגרים היא 8 מ”ג ומי שעוזר לגוף להשלים את אלה הוא צמח המורינגה.
המורינגה ידוע בפרופיל התזונתי יוצא הדופן שלו וביתרונות הבריאותיים הרבים. הוא עשיר במיוחד בברזל, מה שהופך אותו לתרופה טבעית מצוינת למלחמה במחסור בברזל ובאנמיה. תכולת הברזל הגבוהה של המורינגה מסייעת לשפר את רמות האנרגיה, לשפר את התפקוד הקוגניטיבי, ולתמוך במערכת החיסונית.

מחקר שהשווה מעל ל- 120 מיני ירקות, מצא את המורינגה כאחד המינים המזינים ביותר, וכי עלי המורינגה מכילים לא רק יותר ברזל מאשר בתרד, אלא גם יותר ויטמין C מתפוז, יותר ויטמין A מגזר, יותר סידן מחלב יותר אשלגן מבננה ויותר ויטמין E משקדים. כיצד ניתן להרוויח את כל אלה ועוד? בעזרת מיצוי המורינגה שלנו.

מה עוד כדאי לאכול כדי לצבור יותר ברזל?

במידה ואתם חפצים למצוא מקורות לברזל שהם לא מהחי, אלה בין היתר כוללים שעועית, ובמיוחד שעועית אזוקי/אדוקי. ירקות ירוקים רחבי עלים שהם מקור מצוין לברזל. גם תרד, ברוקולי, סלק, מנגולד, דבשה (מולסה), בורגול, מיץ מהשריית שזיפים מיובשים, עדשים, קינואה, פירות מיובשים וטחינה מלאה גולמית הם מקור בריא ומצוין”.

מזונות מן החי כוללים בשר, עוף, דגים, ביצים וכדומה הם מזונות שעשירים בברזל. במיוחד חלקי פנים כמו כבד.

גם כבד עוף וגם כבד הודו מתאימים, כמו גם צריכת בשר אדום וכבד בקר. יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון כי כבד בקר הוא קשה יותר לעיכול וזה יכול להוביל לבעיות אחרות. במקרה של מזונות מן החי ההמלצה שלי היא בעיקר צריכה של בשר בקר או בשר הודו דלי שומן, הם חיוניים ביותר במקרים אלה. בשר הודו עדיף בכ-40% מבחינת ההשפעה המיטיבה שלו על הדם ביחס לעוף או דגים, שאומנם טובים כמקור לחלבון אך אינם תורמים הרבה לחיזוק הדם.

יש לך שאלות נוספות?

במידה ויש לכם שאלות נוספות בנוגע לבדיקות דם שהצביעו על בעיות כאלה ואחרות דוגמת מחסור בברזל, אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות הנטורופתיה שלנו, שישמח לבחון עבורכם את תוצאות הבדיקות ולהכווין אתכם בעזרת בנייה תפריטים, מתכונים וחיבור של תוספי תזונה שישלימו את החסר.

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס