Fraud Blocker
צמח החיים מבית VP500

מיתוס הכולסטרול הרע

בואו נתחיל מניפוץ המיתוס: הכולסטרול הוא לא אויב. 

במשך שנים רבות אמרו לנו שהכולסטרול הוא האויב של הגוף ושאנחנו חייבים להילחם בו. זוהי הנחת יסוד לא מדויקת שהגיע הזמן לשנות. הכולסטרול הוא בסיס לחיים, הוא הכוח המניע את הגוף שלנו לגדול, לצמוח ולהתפתח. 

טרשת העורקים ומחלות לב וכלי דם, שבץ מוחי, סכרת וכל אותן המחלות המתקשרות לכולסטרול רע, אינן נגרמות על ידי הכולסטרול בהיותו הוא, אלא על ידי תהליכים שמתרחשים סביבו ושאותם אפשר למנוע. 

כולסטרול

מתי כולסטרול הופך ל”רע”? 

זוהי השאלה שנמצאת בשורש הנחת היסוד המוטעית לגבי נוכחות כולסטרול בגוף.

הצרת העורקים על ידי הכולסטרול נעשית בעקבות תהליך חמצון שבו הכולסטרול מאבד מערכו ותנועתו ושוקע אל תוך העורק. הוא חוסם אותו ויוצר את הצרות העורק שבעקבותיה סובלים רבים כל כך ממחלות כלי דם ולב ותופעות חמורות אחרות.

הכולסטרול הוא לא האשם ובעצם יש אשמים אחרים. 

תכירו את הרדיקליים החופשיים. מולקולות השוחות בתוך זרם הדם וכל מטרתן היא לחפש את האלקטרון החסר בהרכב שלהן, כדי להשיג יציבות ואיזון בתוך הגוף. בתהליך פיזיולוגי שמתעורר בעיקר כאשר הגוף אינו באיזון, הן מתזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית או סטרס, מנסים הרדיקליים החופשיים “לגנוב” מהכולסטרול את האלקטרון. 

למה דווקא ממנו? תזונה לקויה ומתועשת, אכילת מאכלים עתירי סוכר ושומנים, חוסר בתנועה ובפעילות גופנית, יוצרים מצב שבו הגלוקוז עוטף את מעטפת הכולסטרול המכונה “הרע” – ה-LDL. זהו מצב מסוכן, בו הסיכוי לחלות במחלות לב מרקיע שחקים לעד 300%.

רמות הסוכר הגבוהות מייצרות את הידבקות הגלוקוז לחלבונים שעל מעטפת הכולסטרול ולמעשה מחלישות אותו. זהו בדיוק הרגע שבו הרדיקלים החופשיים נכנסים לפעולה, סוחבים מהכולסטרול את אותו אלקטרון חסר, מחלישים אותו וגורמים לחמצון.
החמצון הזה גורם לכולסטרול לשקוע בעורקים.

האם אפשר למנוע את התהליך הזה? התשובה היא - כן!

שני האשמים העיקריים בתהליך הזה הם הסוכר הרב והרדיקליים החופשיים.
בשניהם אפשר להילחם. 

לבחור באורח חיים בריא

תזונה וספורט מאזנים את רמות הסוכר, מה שגורם לרמת החמצון לרדת. הסוכר הופך את הכולסטרול לפגיע כאשר הוא נצרך בכמויות גבוהות. תפריט עשיר בירקות ופירות, פחמימות מורכבות וחלבונים במינונים הנכונים, מסייע משמעותית להפחתת רמות הסוכר בדם ולעצירת התהליך שבו הגלוקוז עוטף את תאי הכולסטרול.

תוספי מזון עשירים בנוגדי חמצון

אם הרדיקליים החופשיים הם הגנבים, שסוחבים מהכולסטרול את אותו אלקטרון חסר ומחלישים אותו, האנטי-אוקסידנטים, נוגדי החמצון, הם השוטרים שיודעים להציע לגוף פתרונות ולמנוע את התהליך הזה. המבנה המרחבי של נוגדי החמצון כולל אלקטרון מיותר, בדיוק זה החסר לרדיקלים החופשיים. כשאנחנו מעשירים את הגוף בנוגדי חמצון, אנחנו דואגים לכך שאותו אלקטרון חסר יגיע מהם, ולמעשה מונעים "תקיפה" של תאי הכולסטרול, חמצון וסתימת עורקים.

תזונה עתירה בפירות, ירקות, עלים ירוקים ונבטים המכילים ריכוז גבוה של נוגדי חמצון תעבוד לטובתנו, אבל האם זה מספיק?
לא בדיוק. 

אנחנו חיים בעולם שבו מתקיימים תהליכים לא טבעיים הפוגמים באיכות חיינו. אוויר מזוהם, אוכל מתועש ואורח חיים שחושף אותנו לסטרס, מתח ומחסור בשינה. בתוך אורח החיים התובעני הזה, כדאי להיעזר בתוספי תזונה הכוללים נוגדי חמצון וממלאים את חוסרי הגוף.

כולסטרול - מיתוס הכולסטרול הרע

כולסטרול הגישה הטבעית מול הגישה התרופתית – מה ההעדפה שלך?

דר. גיל יוסף שחר MD ראש המרכז לרפואת הרמב”ם מסביר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תוספי התזונה של ליקוטבע - בעלי יעילות מוכחת בהורדת חמצון הכולסטרול ושקיעתו בעורקים

ליקוריץ' המקורי - ליקוטבע

המיצוי הייחודי הפטנטי, מבוסס המחקר, של שורש הליקוריץ, מאפשר להזין את הגוף בנוגדי החמצון הדרושים לו כדי לנטרל את הרדיקליים החופשיים ולמנוע בתהליך טבעי לגמרי את היצרות העורקים ואת חמצון הכולסטרול. 

שום שחור מותסס בנוסחה החדשה והמשודרגת

מיצוי השום השחור, שהוא שום רגיל שעבר תהליך ייחודי של התססה בתנאים מבוקרים, תומך גם הוא משמעותית במניעת תהליך חמצון הכולסטרול – ה-LDL ומגביר משמעותית את ייצור ה-HDL, הכולסטרול הטוב. 

מידע חשוב נוסף שיכול לסייע לך בהתמודדות עם כולסטרול

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס