Fraud Blocker
לוגו צמח החיים מקבוצת ליקוטבע

אומגה 3 ושמן קצח לשיפור תפקוד המוח

מה אתם יודעים על המוח? כמובן, מדובר באחד האיברים המורכבים והמרתקים ביותר בגוף האדם, מאחר והוא מחולק לאזורים שונים וכל אחד מהם אחראי על תפקוד שונה: החשיבה, זיכרון, רגשות, תנועה ותחושות, אך מה עוד?

במאמר זה נספק הצצה מרתקת על המוח וכיצד השילוב בין שני תוספי תזונה מאוד ספציפיים יכולים לסייע לתפקוד שלו, ומדובר באומגה 3 DHA ושמן קצח.

אומגה 3 ושמן קצח לשיפור תפקוד המוח

תוכן עניינים

המוח - גנרטור החשמל המורכב ביותר בעולם

כדי לענות על השאלה כיצד אומגה 3 DHA ושמן קצח יכולים לתרום ולסייע למוח, כדאי לחלק את הדברים למספר חלקים.

נתחיל בחלק שמסביר מדוע האומגה 3 כל-כך חשוב למוח.

המוח האנושי בנוי בעיקר מרקמה שומנית. הרכיב הגדול ברקמה השומנית במוח (כ-30% עד 40%) הוא אומגה 3 DHA, שהוא אחד מבין 7 חומצות שומן הנמצאות בקבוצת אומגה 3. והוא היחיד מקבוצת אומגה 3 הנמצא במוח האנושי.  

דבר נוסף שאנו צריכים לדעת עליו הוא שהמוח הוא הגנרטור המשוכלל ביותר בעולם. אין אף מהנדס שהצליח לייצר גנרטור ברמת הפקה וגימור כמו זו של המוח.

המוח בנוי ממאה מיליארד תאים, ולמעשה כל אחד מהם הוא גנרטור קטנטן. בעוד שיש בגופנו טריליונים של תאים, רק תאי המוח יודעים לייצר חשמל.

מאחר וכל תא במוח הוא גנרטור קטן, כולם ביחד פועלים כמו קן של נמלים, בו כל נמלה פועלת בנפרד, אך כולן פועלות בתיאום מושלם למען אותה מטרה.

כיצד כל זה עובד?

כל תאי המוח מקושרים ביניהם ומעבירים פולסים חשמליים למרכזים הנקראים סינפסות. תאי העצב במוח יוצרים פולסים חשמליים המועברים דרך מוליכים חשמליים הנקראים אקסונים. האקסונים מתחברים בסינפסות, שמעבירות את האותות החשמליים והפקודות לכל הגוף.

כדי שהמתח החשמלי יועבר בצורה סדירה, הגוף חייב לייצר בידוד בין המוליכים החשמליים, אחרת ייווצרו קצרים חשמליים!

מה עושה חשמלאי כדי למנוע קצר חשמלי? הוא מבודד את חוטי החשמל בעזרת איזולירבנד. בגוף ישנו חומר הנקרא מיאלין ותפקידו זהה לזה של האיזולירבנד.

המיאלין הוא שכבת בידוד שומנית העוטפת את האקסונים של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית וההיקפית, וכך הוא מגן על האקסונים ומסייע להם להאיץ את ההולכה החשמלית לאורך תאי העצב.

בתאי העצב עצמם, כמו במוח כולו, הרכיב העיקרי הוא   DHA, כך שלמעשה ה- DHA הוא זה שמבטיח את ההולכה החשמלית בכל הגוף.

המהפכה התעשייתית והשפעתה על תזונת האומגה 3

הגוף שלנו איננו יודע לייצר בעצמו אומגה 3, כך שהוא נדרש לייבא אותה דרך המזון שהוא צורך מדי יום. המסקנה היא שהמוח מתפקד טוב יותר כאשר הוא מקבל את האומגה 3 דרך התזונה, אך כיום בתזונה שאנו צורכים יש מחסור גדול של אומגה 3.

המחסור הזה לא החל אתמול אלא עוד הרבה לפני, החל מהמהפכה התעשייתית בסוף המאה ה-18, כאשר אז התרחשה תנועה משמעותית מהכפר לעיר. אנשים שהתרגלו לתזונה עשירה בדגים עברו לעבוד בעיר הגדולה. תוך מאה שנה הם מצאו את עצמם עובדים במפעלים שבהם כל שעת עבודה הייתה קריטית, והזמן הפנוי לאוכל הצטמצם לחצי שעה בלבד. במקום לאכול מזון בריא, הם פנו לג'אנק פוד – המבורגרים וכד'. מאכלים משביעים אך חסרי ערכים תזונתיים חיוניים כמו אומגה 3.

כך, תוך זמן קצר, נוצר מצב של מחסור באומגה 3, שהביא להופעתן של מחלות מערביות ניווניות רבות. במקביל, התפתחות הרפואה והמצאת האנטיביוטיקה אמנם האריכו את חיי האדם, אך ללא אומגה 3, לכן התגברו הסיכונים למחלות לב, סרטן המוח, אפילפסיה, דיכאון וחרדה – כולן תוצאות ישירות של חוסר ב-DHA.

חוסר ב-DHA גורם לכך שהמיאלין – החומר המבודד את תאי העצב – נפגם ומיוצר פחות מהנדרש, שכן חלק גדול ממנו מורכב מ-DHA. כפי שהוזכר לעיל אפשר לדמיין את זה כשני חוטי חשמל מבודדים בניילון או גומי. ברגע שהבידוד נקרע ואחד מהם נוגע בשני, נוצר קצר חשמלי. כך גם במוח – אם הקצר מתרחש בצד אחד, עלולה להיות פגיעה ביכולת הדיבור. בצד אחר תופיע חרדה, בצד שלישי, דיכאון, בצד רביעי, אפילפסיה, בצד חמישי, טרשת וכך הלאה. הפגיעה במרכזים השונים של המוח גורמת למחלות קוגניטיביות בהתאם לאזור הפגיעה.

המכנה המשותף לכל המחלות הקוגניטיביות הוא חוסר ב-DHA אומגה 3. כמובן שזו אינה הסיבה היחידה. גם תזונה לקויה, מתח ולחץ יכולים לגרום לקצרים חשמליים במוח. עם זאת, חוסר ב-DHA הוא המכנה המשותף למחלות קוגניטיביות כגון פרקינסון, אלצהיימר ודמנציה.

השפעתו של שמן קצח על המיטוכונדריה ובריאות המוח

שמן הקצח ידוע ביכולת שלו לחזק את הפעילות של כל רכיב שאיתו הוא מתמזג, הודות להשפעתו על הגברת הפעילות במיטוכונדריה של התא – שהוא איבר האנרגיה של התא.

הקצח מגביר את זרימת החמצן וספיגת החמצן, הברזל, ורכיבים חיוניים נוספים שהמיטוכונדריה מספקת לתא ומשם לכל הגוף. לכן כאשר מוסיפים שמן קצח לאומגה 3, הוא מחזק גם את השפעתו של אומגה 3.

השילוב של שמן קצח ואומגה 3 יוצר אפקט מנצח במניעת התחמצנות ומחלות קוגניטיביות הנובעות מחוסר ב-DHA. כאשר יש מחסור ב-DHA, המיאלין – החומר המבודד את תאי העצב – אינו מצליח לכסות את כל התאים, והתאים נחשפים למתקפה של גורמים בשם עמילואידים.

אומגה 3 ושמן קצח לשיפור תפקוד המוח
שמן קצח (+ויטמין D) Thymoquin 3%

עמילואידים הם סוג של חלבונים שיכולים להצטבר בצורה בלתי תקינה ברקמות ובאיברים שונים בגוף, כך למעשה הם גורמים להתחמצנות ולמוות של תאי העצב, תהליך שהוא למעשה התפתחות מחלות כמו האלצהיימר.

לכן בעוד שהאומגה 3 מונע את ההתחמצנות של תאי העצב, שמן קצח תומך בתהליך זה על ידי הגברת היכולת של התאים להתמודד עם פעולות חומציות.

השילוב הזה הוא שילוב מנצח בהתמודדות עם מחלות קוגניטיביות ושיפור תפקוד המוח.

בנוסף לכך, השילוב של אומגה 3 ושמן קצח Thymoquin 3% מסייע בהפחתת לחץ דם, בשיפור תפקודי כבד ובהגנה על תאי המוח מפני נזקי חמצון נוספים. המחקרים מראים ששילוב זה יכול גם לשפר את מצב הרוח ולהפחית תסמינים של דיכאון וחרדה, בזכות השפעתו החיובית על ייצור הורמונים נוירוטרנסמיטרים כמו סרוטונין.

השילוב העוצמתי של תוסף אומגהמור- OmegaMor פרימיום ושמן קצח

במאמר קודם הסברנו על היתרון הגדול שנוצר כאשר משלבים בין שני תוספי תזונה שיש להם את היכולת לחזק ולהעצים את היתרונות אחד של השני.

זהו בדיוק המצב בין תוסף התזונה אומגהמור- OmegaMor פרימיום לבין כמוסות שמן קצח Thymoquin 3%.

תוסף אומגהמור מכיל בתוכו את כל היתרונות הייחודיים שיש לאומגה 3 להציע, והוא תוכנן במיוחד כדי לתמוך בפעילות התקינה של המוח ולשפר את התפקוד הקוגניטיבי, אך הוא תומך גם בפעולות מערכתיות נוספות בגוף.

התוסף מבוסס על אצות ים ומכיל בתוכו ריכוז גבוה במיוחד של חומצת DHA, שהיא חיונית לתפקוד המוח. אגב, מחקרים הוכיחו כי ה- DHA מסייע גם לחיזוק התפקוד הקוגניטיבי בילדים ובמבוגרים כאחד. בנוסף, התוסף מכיל גם ויטמין E ו-וויטמין D, שנמצאו כפועלים בסינרגיה עם ה- DHA ומשפרים את השפעתה המיטבית על בריאות המוח ומערכת העצבים.

אומגה 3 ושמן קצח לשיפור תפקוד המוח
אומגהמור- OmegaMor פרימיום 50 מ”ל

שמן הקצח כאמור הוא לא רק בעל סגולות נהדרות, אלא שיש לו גם את היכולת הנדירה להתמזג עם רכיבים נוספים, וכאן הוא מחזק באופן משמעותי את השפעתו של תוסף התזונה אומגה 3 אומגהמור- OmegaMor פרימיום.

סיכום - היתרונות הבריאותיים של אומגה 3 DHA ושמן קצח למוח

המוח האנושי הוא מערכת מופלאה ומורכבת, והוא תלוי ברכיבים תזונתיים חיוניים כמו אומגה 3 DHA ושמן קצח.

DHA המהווה חלק משמעותי מרקמת המוח, מסייע בהולכה החשמלית ובשמירה על המיאלין – החומר המבודד את תאי העצב. לכן חוסר ב-DHA עלול לגרום למחלות קוגניטיביות.

שמן קצח מחזק את השפעת האומגה 3 על ידי הגברת ספיגת החמצן והרכיבים החיוניים בתאים. השילוב בין שני הרכיבים הללו יוצר אפקט סינרגטי המגן על תאי העצב מפני נזקים חמצוניים, מסייע בהפחתת לחץ דם, שיפור תפקודי כבד והפחתת תסמינים של דיכאון וחרדה. לכן הקפדה על צריכת אומגה 3 DHA ושמן קצח תורמת לשיפור תפקוד המוח ולהגנה מפני מחלות ניווניות.

אומגה 3 ושמן קצח לשיפור תפקוד המוח

בהכנת המאמר השתתף מר ישראל גלמור - מומחה בתחום חומצות השומן ובעל ניסיון רב שנים בפיתוח נוסחאות כימיות ייחודיות.

להגן על המוח עם שמן קצח וכמוסות אומגהמור

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס