Fraud Blocker

כיצד לנצל את תוספי התזונה בצורה מקסימלית?

לקוחות רבים שואלים את עצמם, כיצד אני יכול לוודא כי תוספי התזונה שאני נוטל באמת עושים את העבודה? איך ניתן להשתמש בהם בצורה הנכונה ביותר? איך אפשר לעקוב אחר השפעותיהם ולמקסם את יתרונותיהם?

כדי לקבל תשובות לשאלות הללו ועוד, וכדי להבטיח כי תוספי התזונה שאתם נוטלים יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר, פנינו לאלמוג עמר, נטורופת והרבליסט קליני המתמחה בתוספי תזונה וצמחי מרפא כבר למעלה מעשור.

כיצד לנצל את תוספי התזונה בצורה מקסימלית?

תוכן העניינים

במשך השנים הללו אלמוג עבד בבתי טבע ובחברות תוספי תזונה שונות והיום אחד מאנשי הצוות הנטורופתי שלנו, כך שהוא מביא עמו ידע רב וערך רב לצוות שלנו ולכם.

בשיחה שערכנו עמו, אלמוג סיפר על השאלות השכיחות ביותר שקהל לקוחותינו החדשים והוותיקים שואלים אותו, והוא העניק מספר טיפים חשובים בנוגע לשימוש נכון ויעיל בתוספי המזון השונים שלנו. אנו בטוחים כי תמצאו במאמר הבא עזר רב.

אלמוג עמר
אלמוג עמר נטורופת והרבליסט קליני

כיצד אתה קובע את המינון הנדרש של תוספי התזונה?

“המינון של תוספי התזונה משתנה בהתאם לצרכים האישיים של כל מטופל ומטופלת בנפרד. ההכוונה הזו מתבססת על מספר גורמים, ביניהם הגיל, המצב הבריאותי הכללי, ההיסטוריה הרפואית, וכמובן על תוצאות בדיקות דם עדכניות של כל אחת ואחד. לדוגמה, אדם הסובל מדלקות כרוניות עשוי להידרש לקחת תוסף שמן קצח במינון מסוים, בעוד אדם אחר המעוניין בחיזוק מערכת החיסון עשוי להידרש למינון שונה של תוסף שום שחור. התאמת המינונים בצורה מדויקת מבטיחה יעילות מרבית”.

האם מומלץ להפריד בין תוספי תזונה לנטילת תרופות, ואם כן מדוע?

“כן, מומלץ להפריד בין נטילת תוספי תזונה לתרופות כדי למנוע אינטראקציות בלתי רצויות ולהבטיח ספיגה מקסימלית של החומרים הפעילים. כאשר תוספים ותרופות נלקחים יחד, תוספי תזונה אשר מכילים רכיבים פעילים שיכולים להתנגש עם החומרים הפעילים בתרופות. אינטראקציות כאלו עלולות לשנות את יעילות התרופות או לגרום לתופעות לוואי לא רצויות. לדוגמה, חלק מהצמחים יכולים להגביר או להחליש את השפעת התרופות על הגוף.

בנוסף יש את הנקודה של הבטחת הספיגה המקסימלית. חלק מהחומרים הפעילים בתוספי תזונה ובצמחי מרפא יכולים “להתחרות” עם התרופות על מנגנוני הספיגה בגוף. כך שיש הסכמה גורפת בין כל אנשי המקצוע כי עדיף להפריד בין נטילת תרופות לבין לקיחת תוספי תזונה כאלה ואחרים”.

כמה זמן יש להפריד בין נטילת תרופות לנטילת תוספי התזונה?

“כדי להבטיח ספיגה טובה יותר של התוספים והתרופות ההמלצה היא לחכות  שעתיים לפחות בין נטילת תרופות לתוספי תזונה. לדוגמה, אם מטופל נוטל תרופה בשעה 8 בבוקר, עליו להמתין עד השעה 10 בבוקר לפני נטילת תוסף התזונה. ההמלצה זו חשובה במיוחד במקרים בהם התרופות והתוספים מכילים מינרלים או ויטמינים מסוימים, כגון ברזל וסידן, שעלולים להפריע לספיגה של אחד את השני”.

מתי ניתן לצפות לתחילת ההשפעה של תוספי התזונה?

“פרק הזמן עד שהתוספים השונים מתחילים להשפיע יכול להשתנות בהתאם לסוג התוסף ולמצב הבריאותי של המטופל. בדרך כלל, ניתן לצפות לתחילתה של ההשפעה תוך מספר שבועות עד חודשים בודדים של שימוש קבוע בתוסף. צריך להבין, תוספי תזונה טבעיים פועלים באופן הדרגתי ולכן לעיתים נדרשת סבלנות עד שניתן להבחין בשיפור במצב הבריאותי”.

מה הם תוספי התזונה האהובים עליך?

“אני מאוד אוהב את התוסף שום שחור. באופן כללי מומלץ ליטול ממנו כדור אחד ביום. יתרונותיו כוללים הורדת כולסטרול, העלאת רמות הכולסטרול הטוב, וחיזוק מערכת החיסון להתמודדות עם וירוסים וחיידקים שונים.

אני ממליץ עליו במיוחד בתקופות מעבר, שיעול, צינון, ווירוסים חזקים, בשל תכונותיו המחטאות והאנטי-בקטריאליות. בנוסף, שום שחור מהווה חלק מתוספים המסייעים בטיפול בבעיות של התסמונת המטבולית, כגון לחץ דם, שומנים בדם ומחלות לב.

אני מאוד ממליץ לבדוק את מצב העורקים בצוואר כדי לוודא שאין כולסטרול מחומצן. אם מתגלה כי דופן העורק עבה יותר, זה מעיד על כך שהכולסטרול חדר וסתם את העורקים, ואז אין כמו השימוש בליקוריץ' המקורי לטיפול במצב זה”.

פענוח בדיקות דם והמלצות לבדיקות נוספות

אלמוג מאמין כי כל טיפול מוצלח מתחיל בהבנה מעמיקה של מצב הבריאות של הלקוח. לכן הוא מתחיל כל תהליך בשיחה מעמיקה עם הלקוח, בה הוא אוסף מידע על הרגלי החיים, התזונה, והמצב הבריאותי הכללי. במהלך תוכנית הליווי,  אלמוג בודק באופן קבוע את קצב ההתקדמות, מתעניין בתחושות ובתגובות של המטופלים לתוספים שנלקחו, ומספק הכוונה מדויקת לשימוש בהתאם למשתנים. הגישה זו מאפשרת לו להבטיח כי כל אחת ואחד מקבלים טיפול מותאם אישית המבוסס על הצרכים הייחודיים.

חלק משמעותי בליווי שאלמוג מעניק אלמוג הוא פענוח של בדיקות דם. לקוחות המעוניינים ללמוד בצורה מעמיקה על מצבם הבריאותי מוזמנים לשלוח אליו את תוצאות בדיקות הדם שלהם. על סמך הממצאים, אלמוג יכול להמליץ לבצע בדיקות נוספות להעמקת ההבנה של מצבם הבריאותי.

“אני יכול להעיד כי פעמים רבות המלצתי למטופלים לבצע בדיקות שמבחינתי יש ביכולתן להציל חיים”, אומר אלמוג, “במיוחד אני מתכוון לבדיקות כמו CIMT אולטרסאונד של עורקי הצוואר ובדיקת אולטרסאונד לכבד שומני. בדיקות אלו מאפשרות לזהות בעיות בריאותיות חמורות בשלבים מוקדמים”.

אלמוג מדגיש כי פענוח מדויק של בדיקות דם ובדיקות נוספות מאפשר לו לבנות תוכנית טיפול מותאמת אישית. זה כולל לא רק התאמת תוספי תזונה נוספים במידה וצריך, אלא גם ייעוץ תזונתי והמלצות לאורח חיים בריא יותר. בדרך זו, הוא מספק טיפול הוליסטי ומקיף, המתייחס לכל ההיבטים של בריאות המטופל.

טיפים תזונתיים

לאחר מספר חודשים של טיפול, אלמוג מבצע הערכת מצב מחדש על מנת לבדוק את השינויים והתוצאות שהושגו. במידה ונדרש, הוא מבצע התאמות נוספות בתוכנית הטיפולית.

בדיוק כמו בנוגע לתוספי התזונה, כך גם בכל הנוגע לתפריטים שאלמוג ושאר הצוות הנטורופתי שלנו יכולים להכין עבורכם, אלה מדויקים לצרכים והעדפות של כל אחת ואחד בנפרד, אולם בקווים כללים אלמוג הוסיף וסיפר:

“אני ממליץ לכולם להימנע עד כמה שניתן ממזון מעובד וג'אנק פוד. הם מלאים בחומרים משמרים, צבעי מאכל ושומנים רוויים שעלולים לפגוע בבריאות הכללית ולהוביל למחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב והשמנת יתר.

במילים אחרות לנסות להימנע מכל מזון שאינו גדל על האדמה אלא מגיע אל המרכולים השונים כמוצר מדף.

כמו כן כדאי להפחית את מוצרי החלב השונים. מוצרי החלב המודרניים גורמים לבעיות בריאותיות רבות, כולל אלרגיות, ליחה, רגישויות במערכת העיכול ודלקתיות. לצערי הם רחוקים שנות אור ממוצרי החלב שהיו קיימים פה פעם.

יש להימנע מגלוטן ככל הניתן, במיוחד מקמח לבן, חיטה לבנה, פסטה לבנה ולחם לבן. אלו הן פחמימות ריקות, אשר מכילות גלוטן ויכולות לגרום לאלרגיות רבות ולדלקתיות יתר. גלוטן נפוץ כגורם לאלרגיות ויכול גם להפריע לספיגת ויטמינים ורכיבים חיוניים אחרים, לגרום לבעיות בסוכר ולייצר דלקתיות בגוף”.

אלמוג עמר הוא שחקן מרכזי בתוך צוות הנטורופתים שלנו וכולם עומדים לרשותכם ומציעים מגוון רחב של שירותים במטרה לשפר את איכות החיים והבריאות של כולם.

אלמוג המביא עמו ניסיון של למעלה מעשור כנטורופת והרבליסט קליני, מתמחה בעיקר בתוספי תזונה ובצמחי מרפא.

במידה ואתם זקוקים לייעוץ אישי מדויק אשר יתבסס על בדיקות דם ומידע רפואי נוסף, אתם מוזמנים ליצור עמו קשר כדי לקבל הכוונה מדויקת אודות השילוב בין תוספי התזונה לתרופות שאתם נוטלים, לקבל טיפים תזונתיים נוספים ועוד.

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס

רוצה קופון הנחה של 5% (כולל כפל הנחות) לרכישה הבאה שלך?

נרשמים בטופס ומקבלים מיני קורס דיגיטלי

3 מפתחות לבריאות

הכולסטרול הוא לא האויב - כל מה שלא סיפרו לך על כולסטרול

מיוחד למתמודדים עם לחץ דם גבוה, כולסטרול, סוכרת, שומנים בדם וטרשת העורקים. אשר לא מסתפקים בתשובות שהם מקבלים ורוצים יותר.
וכמובן לכל מי שבריאותם חשובה להם.

וקופון הנחה של 5% ( כולל כפל הנחות) לרכישה הבאה שלך!