Fraud Blocker

להקדים מניעה למכה כדרך לחיים בריאים

על משבר גיל ה- 40 כבר נכתבו אינספור מילים. התקופה הזו בחיים שבה אנשים נוטים לערוך חשבון נפש ולבחון את השנים שחלפו ואת הישגיהם עד כה.

האם הצליחו להגשים את חלומות הנעורים?
האם הם באמת מאושרים במקום בו הם נמצאים?
לא פעם המסקנות מובילות לרצון לשנות כיוון ולעצב מחדש את מסלול החיים, עם החלטות משמעותיות בנוגע לענייני זוגיות, לימודים, קריירה ועוד.

בסביבות גיל 40 עולה לא פעם השאלה שכולנו צריכים לשאול את עצמנו, עד כמה אני באמת בריא?

אם זה נשמע לכם מעט מוזר שבגיל יחסית צעיר, בקו האמצע של החיים, יש צורך להקדיש יותר תשומת לב לבדיקות רפואיות, התשובה היא שזהו השלב בו הגוף מתחיל לעבור שינויים טבעיים שמחייבים מעקב תכוף וזהיר יותר.

הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בגילאים מבוגרים יותר.
בדיקות תקופתיות כמו בדיקות דם, בדיקות לב, מעקב אחר לחץ דם ורמות סוכר הן רק חלק מסדרה של בדיקות מקדימות שיכולות לסייע בגילוי מוקדם של מצבים רפואיים שעלולים להתפתח בשנים הבאות.

בהתאם לתוצאות ניתן להיערך ולמנוע סיבוכים בריאותיים משמעותיים. 

להקדים תרופה למכה היא לא עוד סיסמה אלא דרך לחיים בריאים

תוכן עניינים

איכות החיים ולא רק כמות השנים

בכל שנה כשאדם חוגג יום הולדת, נהוג לברך אותו שיזכה להגיע עד 120 שנה. מדובר כמובן במשאלת לב, אך לא תוחלת החיים היא הדבר החשוב ביותר, אלא איכות החיים ועל כך אנו רוצים לדבר. איכות החיים תלויה במידה רבה במצבכם הרפואי ובתחזוקה האישית של הבריאות לאורך השנים.

הפתעות לא נעימות גם בקרב מי ששומר על אורח חיים בריא

אם קראתם את השורות האחרונות וחשבתם לעצמכם, אני מתאמן בקביעות ומשתדל לאכול בריא, כך שסביר להניח שהכל בסדר אצלי, ייתכן שגופכם מסתיר הפתעות לא נעימות, בדיוק כפי שמעיד נתן צ’פניק, בן 56, אחד מלקוחות צמח החיים.

“כספורטאי ששומר על אורח חיים בריא הייתי בטוח שאני במצב מצוין, אך הסתבר שבתוך העורקים שלי התרחשו תהליכים שלא הייתי מודע להם. לאחר שעברתי צנתור, הגעתי לבצע בדיקת אולטרסאונד לעורקי הצוואר, כדי לוודא האם יש לי הצטברות פלאק בעורקים. הסבירו לי שמדובר בכולסטרול מחומצן שמתיישב על דפנות העורקים, סותם אותם ומעבה אותם, וכך מונע זרימה תקינה של דם. כשסיימתי את הבדיקה התוצאה זעזעה אותי. רמת עובי עורקי הצוואר והפלאק שלי הייתה הרבה מעל הממוצע, 2.4 מ”מ. זה היה המון כך שלא במקרה עברתי צנתור, מדובר בסיכון רציני, במיוחד ככל שמתבגרים.

הבנתי שעליי לטפל במצב, והתחלתי ליטול תוספי תזונה כמו ליקוריץ’ המקורי ושום שחור כדי לנקות את הפלאק מהעורקים. בבדיקה שביצעתי כמה חודשים לאחר מכן ראיתי שיפור משמעותי, ירידה של 20%, ובבדיקה האחרונה, ירידה נוספת של 0.7 מ”מ, שהם כ-25-30% מאז הבדיקה הקודמת”.

האם אלה הם תוספי התזונה שהשיגו עבור נתן צ’פניק את השיפור המדהים?

“לאחר תוצאות הבדיקות לא שיניתי דבר בתזונה היומית שלי, אלא בסך הכל הוספתי את התוספים, כך שאין לי ספק כי הם אלה שהובילו לשיפור המדהים. מאז אני מרגיש רענן יותר, והכי חשוב העורקים שלי התנקו ולא מחמירים”, הוא מעיד.

ניתוח של בדיקות הדם

בין היתר כדי ללמוד על מצבנו הגופני אנו עורכים בדיקות דם שגרתיות. התוצאות המתקבלות מאפשרות לנו לדעת האם הערכים שלנו תקינים או לא, כל זאת בהתאם להמלצות המחמירות של הרפואה הטבעית, הנחשבת למחמירה יותר מזו הקונבנציונלית.

לרוב הבדיקות הללו נעות סביב רמות הכולסטרול, אך אנו רוצים לדבר על פרופיל השומנים, כי זהו הדבר החשוב והמשמעותי יותר.

המטרה שלנו היא לשמור על פרופיל שומנים יציב ובריא, עם יחס מאוזן בין כולסטרול HDL לטריגליצרידים, ובין HDL ל-LDL. אנחנו שואפים שהם יהיו קרובים זה לזה ככל האפשר. במילים אחרות, כדי שפרופיל השומנים יישאר חזק ועמיד לחמצון, רצוי שה-LDL והטריגליצרידים לא יעלו על פי 2.5 מערכי ה-HDL. חשוב להבין שאדם יכול להציג רמות כולסטרול נמוכות ועדיין לסבול מהצטברות פלאק משמעותית בעורקים, או לחילופין להיות עם כולסטרול גבוה אך עורקים נקיים ובריאים.

 הטריגליצרידים הם מדד נוסף שחשוב לעקוב אחריו. ערך תקין עומד על עד 150, אך חלק מקופות החולים רואות גם רמה של 200 כתקינה. רמה גבוהה של טריגליצרידים מעלה את הסיכון למחלות לב ולעמידות לאינסולין. אכילה מרובה של פירות עשויה להעלות את רמת הטריגליצרידים, אך גם במקרה זה שינוי תזונתי מדויק יכול להוריד את הרמה במהירות, כשהרמה האופטימלית היא 120 ומטה. לכן פעילות גופנית סדירה ורציפה היא כלי חשוב נוסף להפחתת הטריגליצרידים.

מדד המוגלובין A1C הוא אחד החשובים ביותר, שכן הוא משקף את רמות הסוכר בגוף לאורך שלושת החודשים האחרונים, וזאת משום שזהו זמן החיים הממוצע של כדורית דם אדומה המכילה המוגלובין.

מדד זה מודד את אחוז ההמוגלובין שאליו נקשר הגלוקוז, ולכן הוא נחשב לאמין ביותר להערכת רמת הסוכר לאורך זמן.

תוצאה תקינה נעה בין 3.5 ל-5.7, ותוצאה גבוהה מכך מעידה על מצב טרום-סוכרתי או סוכרתי. יש לשים לב כי כאשר ה-A1C גבוה מ-5.5, הוא גורם לחמצון יתר של הכולסטרול עד פי 300, מה שמוביל לשקיעתו על דפנות העורקים ולחסימתם.

מדד זה משמש גם ככלי לניטור איזון הסוכר בחולי סוכרת. כאשר תוצאת ה-A1C עולה על 5.5, ישנה אינדיקציה לאורח חיים לא תקין, כתוצאה מחוסר בפעילות גופנית, מתחים, תזונה לא מאוזנת ועוד.

בדיקות דם שגרתיות - מה הן לא מגלות על הבריאות שלכם?

בעיות עורקים והצטברות פלאק שעלולות לגרום למחלות לב ואירועים מוחיים אינן מזוהות בבדיקות דם רגילות. לכן, חשוב לשלב בין בדיקות דם שגרתיות לבין בדיקות מתקדמות יותר, כמו בדיקות לעורקי הצוואר ובדיקת אולטרסאונד כבד שומני כדי לקבל תמונה מדויקת ומקיפה יותר על מצבכם הבריאותי, ובמקרה הצורך להקדים תרופה למכה, בדיוק כפי שעשו נתן צ’פניק ולקוחות רבים נוספים שלנו, ביניהם גם גיל אריאלי, בן 60 שמספר:

“תמיד שמרתי על אורח חיים בריא, תזונה מאוזנת, פעילות גופנית קבועה כמו רכיבה על אופניים, הליכות וריצה משולבת, והקפדה על בדיקות דם פעמיים בשנה כדי לוודא שהמדדים יציבים, והם אכן כאלה. למרות זאת הייתי מודע לכך שכלי דם עלולים להיסתם עם הזמן ולכן החלטתי לחקור את הנושא. כך הגעתי לתוסף ליקוריץ’ המקורי והחלטתי לנסות אותו לפני כ- 4 שנים. כעבור שנתיים בחברת צמח החיים זימנו אותי לבצע בדיקת CIMT שגילתה סתימה חלקית בעורקי הצוואר שהייתה תואמת לגילי – 0.8 מ”מ בצד אחד ו-0.9 מ”מ בצד השני. לאחרונה עשיתי שוב את הבדיקה הזו, והסתבר שהסתימה הצטמצמה לרמה של 0.7 מ”מ בכל צד, וזה הפתיע אותי לטובה”.

שינוי והפחתה ברמת הפלאק בעורקים הוא הישג משמעותי ביותר. במבט ראשון ירידה מ 0.8 ל-0.7 מ”מ עשויה להיראות כזניחה בעיני רבים, אך בפועל מדובר בשיפור מהותי בשיפור זרימת הדם והקטנת הסיכון לחסימות עתידיות.

צריך להבין כי ההפחתה הזו אינה רק מדד כמותי, אלא היא משקפת שיפור בתהליך מצטבר של שנים, ועצם העובדה שלא התווסף פלאק נוסף בעורקים במהלך הזמן בו נעשה שימוש בתוסף ליקוריץ’ המקורי, ואף נרשמה הפחתה, מהווה אינדיקציה ברורה לשינוי חיובי עוצמתי וחשוב.

גיל אריאלי מעיד על שיפור משמעותי בבריאותו.

מניעה = שמירה על החיים

אין ספק כי פעילות גופנית, תזונה מאוזנת ואפילו בדיקות דם שגרתיות הם צעדים קריטיים כחלק מאורח חיים בריא, והם בהחלט תורמים לחיים ארוכים ואיכותיים יותר. יחד עם זאת מדובר רק בשכבה ראשונית של מניעה.

כדי להבטיח בריאות מקיפה ומניעה אמיתית, יש להוסיף בדיקות מעמיקות יותר שמטרתן לגלות בעיות נסתרות שעלולות להפתיע אותנו ללא אזהרה מוקדמת.

כמו נתן וגיל כך ישנם גם רבים אחרים שהקפידו על תזונה נכונה, פעילות גופנית והימנעות מהרגלים מזיקים, ונאלצו להתמודד עם מחלות ואירועים בלתי צפויים. כדי להרחיב את המניעה כמו גם לטפל בבעיות שהחלו להופיע, חשוב מאוד לבצע בדיקות כמו אולטרסאונד לעורקי הצוואר ולכבד שומני, מאחר והבדיקות הללו מספקות תמונה אמיתית ומדויקת על מצב כלי הדם. בעזרתן ניתן לפעול בזמן ולא לחכות שהסיכון יהפוך למציאות.

השקעה במניעה יכולה לחולל שינוי מהותי בהפחתת הסיכון להתפתחות בעיות בריאותיות מורכבות, כיוון שזו פועלת כחומת מגן לכל דבר. היא מרחיקה את הסיכונים העתידיים ומאפשרת לשמור על איכות חיים טובה לאורך זמן.

ובמילים אחרות, גרם של מניעה עדיפה על טונות של תיקון. כאשר משקיעים מראש במניעת בעיות, לא רק שמפחיתים את ההסתברות להופעתן, אלא גם נמנעים מהצורך להתמודד עם פתרונות מסובכים ויקרים לאחר שהבעיה כבר קיימת.

לכן כל שנה בה תשקיעו בבריאות שלכם היא שנה שבה תרחיקו את הבעיות שעשויות לצוץ בעתיד. אמנם אי אפשר למנוע הכל, אך בהחלט ניתן להפחית סיכונים, ובזכות הידע הנכון וקבלת תמונה ברורה של מצבכם, תוכלו לפעול בצורה מושכלת ולשמור על בריאות איתנה לשנים רבות קדימה.

עדכונים על כל מה שחדש בבריאות העורקים

בערוץ הבריאות של צמח החיים – בטלגרם.

יש לך שאלות? בקשות?

אנחנו כאן עבורך!

לא ברור לך אילו תוספים מתאימים לך?

יש לך שאלות לגבי תוספים שלא מצאת להם תשובה באתר?

יש לך אתגר כזה אחר שמצריך מענה אישי מדויק?

יש שאלה שלא קיבלת עליה מענה משביע רצון?

מזמינים אותך לשלוח אלינו את הטופס שנמצא כאן למטה ונשמח לתאם לך שיחת כוונון ללא עלות.

קליק כאן!

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס

רוצה קופון הנחה של 5% (כולל כפל הנחות) לרכישה הבאה שלך?

נרשמים בטופס ומקבלים מיני קורס דיגיטלי

3 מפתחות לבריאות

הכולסטרול הוא לא האויב - כל מה שלא סיפרו לך על כולסטרול

מיוחד למתמודדים עם לחץ דם גבוה, כולסטרול, סוכרת, שומנים בדם וטרשת העורקים. אשר לא מסתפקים בתשובות שהם מקבלים ורוצים יותר.
וכמובן לכל מי שבריאותם חשובה להם.

וקופון הנחה של 5% ( כולל כפל הנחות) לרכישה הבאה שלך!