Fraud Blocker
לוגו צמח החיים מקבוצת ליקוטבע

מדוע אַצּוֹת הן מקור מצוין לאומגה 3?

מכל-כך הרבה סיבות:
ראשית, ברמה הבריאותית, דגי ים-צפוני שנחשבו בעבר למקור האידיאלי לאומגה 3, גדלים לרוב בסביבת גידול המכילה רעלנים ומתכות כבדות שכאמור, נוטים להצטבר ברקמת השומן של הדג ממנה ממצים את השמן. השמן והמתכות הכבדות שהוא מכיל נספגים בגופנו וההצטברות ברקמות של מתכות כמו כספית עלולה לגרום לנזקים.

אצות ים מקור מצוין לאומגה 3

ברמה האקולוגית-אידיאולוגית, הביקוש הגובר לשמן אומגה 3 הממוצה מגופם של הדגים גורם לדייג מאסיבי, לפגיעה (לעיתים עד כדי הכחדה) במגוון בעלי-חיים ימיים ולנזק בלתי הפיך לאקולוגיה הימית. וברמת ההיגיון הפשוט והבריא – אם אותם דגי ים-צפוני ניזונים בעצמם מאצות מיקרוסקופיות ומקבלים מהן את כמות האומגה 3 הדרושה לבריאותם, אולי עדיף שגם אנחנו פשוט ניגש למקור הטבעי.

מעבר לכך, כחלק מסקירת ספרות רפואית שנערכה בשנת 2014, הוסק כי מקורות אלטרנטיביים להשגת אומגה 3 לגופנו כמו זרעי פשתן, צמח השדה עכנאי, אגוזי מלך או שמן אצות רגיל, אינם מכילים אומגה 3 מסוג EPA ו-DHA אלא רק אומגה 3 מסוג ALA. אולם הבעייתיות היא בכך שתהליך ההמרה בגוף של חומצת השומן ALA לחומצות השומן EPA ו- DHA התגלה כלא אפקטיבי ולכן צריכת אומגה 3 ממקורות צמחיים אלו אינה עונה על צורכי הגוף בצורה מספקת (3).

כמו כן, שמנים המופקים ממקור אצות-ים הם פיתוח יחסית חדש בתעשיית תוספי התזונה. הם מיוצרים בתוך מתקנים מבוקרים ושמורים, בעלי תו-תקן צמחוני ואינם באים במגע עם מזהמים מן האוקיינוס. שמנים אלה מסוגלים לספק ריכוזים גבוהים של DHA ואף באים לידי שימוש בהעשרת מאכלים שונים ותחליפי מזון לתינוקות. הם אף מספקים תחליף הולם לצריכת אומגה 3 גם בקרב אנשים השומרים על כשרות או צמחוניים.

כך שלסיכום, מאחר והתפריט המערבי דל באומגה 3, ואוכלוסיות שונות נמנעות לגמרי או שאינן צורכות מספיק דגי ים צפוני בתזונה, מומלץ מאוד לדאוג להשלמה תזונתית באמצעות תוסף תזונה איכותי כדי להימנע מחוסרים, בפרט עבור כל מי שהשמירה על הבריאות הכללית חשובה לו. אצות ים מיקרוסקופיות מהן ניזונים דגי הים הצפוני עשירות בשתי חומצות השומן החשובות – אומגה 3 מסוג EPA ו-DHA. ניתן לגדל את האצות הללו בסביבה מבוקרת נטולת מתכות כבדות ושאר רעלנים, להפיק מהן בתהליך כבישה קרה שמן עשיר באומגה 3, ובכך להגן עליו מפני תהליכי חמצון.

 

מדוע אַצּוֹת הן מקור מצוין לאומגה 3?

המאמר נכתב ע"י מר ישראל גלמור - מומחה בתחום חומצות השומן ובעל ניסיון רב שנים בפיתוח נוסחאות כימיות ייחודיות.

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס