Fraud Blocker
לוגו צמח החיים מקבוצת ליקוטבע

כבד שומני והצטברות הפלאק בעורקים

לנטרל את "הפצצה המתקתקת" בגופנו ולהגן על הכבד וכלי הדם

בסרט גולדפינגר, אחד מסרטי ג'יימס בונד המפורסמים והאהובים ביותר, שון קונרי שגילם את בונד מצא את עצמו בתוך מתקן גרעיני בו הוצבה פצצה עם שעון מתקתק שאמור היה להפעיל אותה.

בונד נלחם נגד הזמן בניסיון לנטרל את הפצצה ולהציל את העולם מהרס מוחלט. ברגע האחרון ממש, כשהשעון עמד להגיע לשנייה האחרונה, ביחד עם טכנאי מיומן שהיה חלק מצוות החירום שנשלח לעצור את הפצצה, הם הצליחו לעצור את השעון.

בדיוק כמו בסרט כך גם בעורקים שלנו ישנו שעון מתקתק, כזה שאנו לא רואים או שומעים. הוא עשוי מכולסטרול מחומצן המייצר פלאק בדפנות העורקים וכדאי לעצור אותו ולנטרל את הפצצה לפני שיהיה מאוחר מידי. כל רגע שעובר מקרב אותנו אל נקודת אל חזור בה אפשר ונחווה בעיות במערכות הלב וכלי הדם.

בדיוק כפי שג'יימס בונד הצליח לנטרל את הפצצה ברגע האחרון, כך גם אנחנו צריכים לעשות, לנקוט באמצעים הדרושים ולפעול במהירות, לפני שיהיה מאוחר מדי.

במאמר זה נעמיק בהבנה כיצד מתהווה “השעון המתקתק” בעורקים, באמצעות בחינה של פרופיל השומנים והשפעת הכבד השומני על חמצון הכולסטרול והצטברותו בעורקים. עוד נלמד כיצד ניתן לאתר את ה”שעון” הזה ולפעול לעצירתו לפני שיגיע אל נקודת האל-חזור.

כבד שומני והצטברות הפלאק בעורקים

תוכן עניינים

תפקודו הקריטי של הכבד בבריאות הכללית

בכל כלי רכב ישנם מספר פילטרים שונים שתפקידם הוא לסנן רעלים, שומנים ועוד, כך שהנסיעה תעשה בלי בעיות מיותרות.

בגוף האדם לעומת זאת ישנו איבר אחד שמבצע את כל הפעולות הללו גם יחד, זהו הכבד. בין יתר תפקידו החשובים ביותר, הכבד מעבד ומפרק שומנים מהמזון, מסלק רעלים ומוסת את רמות הסוכר בדם.

לכן פגיעה בתפקודו של הכבד למעשה פוגעת בפעילות הכללית של הגוף כולו וזו מובילה לבעיות רבות.

מתי אפשר “להכריז” כי תפקודו של הכבד נפגע? כאשר הוא הופך להיות כבד שומני.

מהו כבד שומני ומה הקשר שלו לפרופיל השומנים?

כבד שומני הוא מצב רפואי בו מצטברים תאי שומן בתוך רקמת הכבד. במצב תקין הכבד מכיל כמות מינימלית של שומן, אך כאשר כמות השומנים שהצטברו בכבד לאורך השנים עולה מעל ל- 5 עד 10 אחוז ממשקל הכבד, נוצר כבד שומני.

כבד שומני יכול להיגרם מכמה סיבות. תזונה לקויה הכוללת שומנים וסוכרים רבים דמי חוסר בפעילות ספורטיבית, עישון, שתייה מרובה של אלכוהול ועוד.

כמו כן לכבד שומני יש השפעה משמעותית על פרופיל השומנים.

פרופיל שומנים הוא למעשה תמונת מראה של מצב השומנים הנמצאים בדם. הפרופיל כולל מספר מרכיבים מרכזיים, וביניהם כולסטרול LDL (“כולסטרול רע”), כולסטרול HDL (“כולסטרול טוב”), וטריגליצרידים.

כל עוד הכבד מתפקד כראוי, הוא מסייע בוויסות רמות השומנים ושומר על איזון תקין של פרופיל השומנים בדם. אולם כאשר מתפתח כבד שומני, הוא משבש את האיזון הזה, דבר שמצד אחד מוביל לשחרור מוגבר של כולסטרול LDL וטריגליצרידים, ומצד שני לירידה של רמת כולסטרול HDL. משם הדרך לבעיות בריאותיות קצרה.

הקשר בין פרופיל השומנים להיווצרות פלאק בעורקים

בין היתר התוצאה של פרופיל שומנים לא מאוזן גורם להיווצרות של כולסטרול מחומצן ששוקע ונדבק לדפנות העורקים ויוצר רובד בשם פלאק.

הפלאק מצטבר עם השנים ועוד יותר כאשר אורח החיים שלנו אינו בריא, ובהדרגה מוביל להיצרות משמעותית של העורקים, דבר שמפריע לזרימת הדם לאיברים חיוניים בגוף, כולל הלב וכלי הדם הגדולים.

הבעיה היא שלתהליך הזה אין שום סימפטומים מוקדמים, אלא מגלים כי ישנה הבעיה רק כאשר המצב חמור ונוצרת פגיעה משמעותית באספקת הדם לאיברים ורקמות, וזו יכולה לבוא לידי ביטוי בהתקף לב או שבץ.

השפעת הלחץ על בריאות הכבד

לחצים ומתחים נפשיים משפיעים גם הם בצורה משמעותית על בריאות הכבד ותורמים להתפתחות של כבד שומני. כאשר אנו נמצאים במצבי לחץ, הגוף משחרר כמויות גבוהות יותר של הורמון בשם קורטיזול שיש לו תפקידים מגוונים בגוף. בין היתר הוא משפיע על חילוף החומרים של הסוכרים ועל הפרשת האינסולין, מה שגורם לשינויים ברמות הסוכר בדם ועוד.

כאשר הקורטיזול מופרש ברמות גבוהות לאורך זמן, הוא עלול לגרום להצטברות של שומן בכבד ולפגוע ביכולת שלו לעבד ולסלק רעלים מהגוף. בנוסף, מצב של לחץ מגביר את הצורך שלנו לחפש אוכל מנחם, ולעיתים קרובות יהיה מדובר במזון מהיר, מעובד ועשיר בשומנים ובסוכרים. כך שצריכת מזון שכזה לא רק מגבירה את הסיכון לעלייה במשקל, אלא היא גם מעמיסה על הכבד ומקשה עליו לבצע את תפקידיו בצורה יעילה.

כיצד לזהות ולטפל בכבד שומני?

על מנת לדעת מה מצב הכבד שלנו והאם הוא שומני, ניתן לערוך שתי בדיקות שונות. האחת נמצאת בכל קופת חולים והשנייה היא בדיקה מעמיקה ומקיפה הרבה יותר, בדיקת אולטרסאונד כבד שומני הנעשית דרכנו.

כדי ללמוד על ההבדלים המהותיים בין הבדיקות,
צפו בסרטון >>

סביר להניח כי כל מי שעברו את גיל 40 נמצאים במצב של טרום כבד שומני או סובלים מכבד שומני, גם אם מדובר במי ששומרים על אורח חיים בריא על ידי תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית סדירה. כך או אחרת אין צורך להתייאש, אלא ניתן לנקוט במספר דרכים כדי להביא לשינוי יעיל ומהיר במצב. הבדיקה עצמה מאפשרת לנו לדעת את נקודת ההתחלה כך שנוכל לטפל בבעיה באופן מותאם ומדויק.

בראש ובראשונה שינוי תזונתי הוא המפתח להצלחה, כאשר מעבר לתזונה מאוזנת ודלה בשומנים רוויים וסוכרים, ועשירה בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון יכול להועיל. לשם כך אתם מוזמנים להיעזר בצוות הנטורופתים שלנו על מנת לקבל ייעוץ וליווי מקצועי שכולל בתוכו תפריט מסודר, מתכונים מנצחים ועוד.

כמו כן יש חשיבות רבה לפעילות גופנית הנעשית באופן סדיר שתתרום להפחתה של השומן המצטבר.

תוספי תזונה לשיפור בריאות הכבד

התוסף הראשון, גדילטבע.
מיצוי ייחודי שפותח על ידי ההרבליסט הקליני והמרצה עדו קרן, והוא מורכב משלושה צמחי מרפא שנבחרו בקפידה בזכות היעילות המופלאה שלהם לבריאות הכבד.

החיבור המיוחד בין שלושת הצמחים יוצר סיוע ממוקד לכבד במספר רבדים.
כל אחד מהצמחים פועל באופן ייחודי:

  • האחד מזין את הכבד,
  • השני מגן עליו,
  • והשלישי מסייע בהנעת הפסולת מהכבד החוצה.

השילוב הייחודי הזה מספק טיפול מקיף ויסודי לכבד, תוך יצירת השפעה מונעת תופעות לוואי ומתאימה למגוון רחב של מצבים הקשורים בבריאות הכבד.

התוסף השני הוא שמן קצח Thymoquin 3%.
מדובר בתוסף ישראלי מהפכני שפותח על ידי הכימאי מוריס זילכה.

  • מבוסס על 7 פטנטים רשומים שנבדקו במחקרים קליניים,
  • עומד בתו התקן המחמיר של ה- USP האמריקאי בזכות הכלאת זני קצח ייחודית שהובילה לייצור שמן קצח בלעדי.
  • השמן עצמו מופק בכבישה קרה, בתהליך המאפשר ריכוז מרשים של 3% מהחומר הפעיל Thymoquin,
  • תוך הפחתה מקסימלית של חומצות השומן החופשיות לכדי 1.25% בלבד.
    זהו נתון חסר תקדים.

בדיקת CIMT: הצעד הבא לזיהוי מצב העורקים

אם אתם מתמודדים עם כבד שומני, שמוביל לשיבוש פרופיל השומנים ולהיווצרות פלאק בעורקים, או אפילו אם לא, מומלץ להשלים את הבדיקה הגופנית המלאה באמצעות בדיקת CIMT.

בדיקה זו המתבצעת באמצעות אולטרסאונד, מאפשרת לבחון את מצב העורקים בצוואר. כאשר דופן העורק עבה יותר, הדבר מעיד על חדירת כולסטרול וסיכון לסתימת העורקים, בעוד שדופן עורק דקה מעידה על שיפור במצבם.

למרות שהבדיקה מתמקדת בעורקי הצוואר, היא מספקת אינדיקציה חשובה למצב העורקים בכל הגוף. אם תוצאות הבדיקה מראות שהמצב אינו אופטימלי, ניתן לבצע שינויים מותאמים בעזרת שינוי תזונתי, הגברת הפעילות הגופנית ונטילת תוסף תזונה מדהים בשם ליקוריץ' המקורי, שיכול לסייע בשיפור המצב.

כפי שלמדנו מהמאבק של ג'יימס בונד לנטרול פצצה מתקתקת, כך גם עלינו להיות מודעים ל”פצצות המתקתקות” בגופנו: כבד שומני ופלאק בעורקים.

באמצעות בדיקות מתאימות לצד שינויים באורח החיים, תזונה מאוזנת. פעילות גופנית ותוספי תזונה ייעודיים, נוכל לספק הגנה נוספת לכבד ולעורקים.

יש לך שאלות? בקשות?

אנחנו כאן עבורך!

לא ברור לך אילו תוספים מתאימים לך?

יש לך שאלות לגבי תוספים שלא מצאת להם תשובה באתר?

יש לך אתגר כזה אחר שמצריך מענה אישי מדויק?

יש שאלה שלא קיבלת עליה מענה משביע רצון?

מזמינים אותך לשלוח אלינו את הטופס שנמצא כאן למטה ונשמח לתאם לך שיחת כוונון ללא עלות.

קליק כאן!

מבצע מיוחד לסיוע בבריאות הכבד

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס