Fraud Blocker

כוחן של מילים

כיצד השפה משפיעה על הבחירות התזונתיות שלנו?

למילים יש כוח עצום. הן יכולות לעורר בנו השראה, לחדד רעיונות שעולים לנו לראש, להוביל אותנו לבצע שינוי ולשנות בנו רגשות. כמובן, הן משפיעות על חיבורים בין אנשים.

המילים שאנחנו בוחרים הן אלה שמשפיעות על האמונות שבנו, המציאות סביבנו, החיים שלנו, וגם על מה שאנחנו בוחרים לאכול.

כוחן של מילים

כחלק משיתוף פעולה נוסף שיצרנו, אנחנו רוצים להציג בפניכם את ענת ענבר, מפתחת שפת “תודעה מזינה” שהיא דרך לחיים בתחום תודעת המזון, ומחברת הספר “לא משמינים מאוכל” בהוצאת ידיעות ספרים.

במאמר זה, ענת העניקה לנו הצצה קטנה על כוחן של מילים במערכת היחסים הטבעית שאינה ניתנת להפרדה בין גוף, נפש ומזון.

תוכן עניינים

הקשר בין המילים לבחירת המזון

לא פעם בחירת המזון שלנו מושפעת ממצב הרוח. אתם בוודאי מכירים את הרגעים האלה שבהם פתאום מתחשק לאכול משהו מתוק או מלוח.

עם השנים הדחף הזה קיבל את התיאור “אכילה רגשית”, ומסיבה כלשהי הוא קיבל קונוטציה שלילית. ענת ענבר מפתיעה כשהיא מציינת שלמעשה כל אכילה היא אכילה רגשית.

“תזונה היא רק חלק קטן מהמזון שלנו שמשפיע עלינו, והמילים הן חלק בלתי נפרד מהמזון שלנו. דרך המילים אנחנו ‘מאכילים’ לעצמנו את הראש, ובתהליך הזה אנחנו לעיתים מזינים, לעיתים מזיקים לעצמנו, באמצעות השפה שבה אנו משתמשים.

נוצרה התפיסה שאכילה רגשית היא שלילית, אך האמת היא שכל אכילה היא רגשית. תחשבו על תינוק שנולד, הרי הוא לא רק מקבל חלב אם או תחליף, אלא תוך כדי גם חיבוק, עטיפה ותחושת ביטחון מחוברים יחדיו בפעולה אחת.

לכן הצרכים הפיזיולוגים החיוניים שלנו שמתקבלים מהתזונה, כמו ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן וחומצות אמינו, והצרכים הרגשיים כמו אהבה, קבלה ותשומת לב משתלבים יחדיו. זהו חיבור טבעי, אך לאורך השנים נוצר בלבול בין כל אלה. בתודעה מזינה אנחנו לומדים איך נוצר הבלבול הזה וכיצד ניתן לפתור אותו”.

כיצד המילים יוצרות קונפליקט פנימי

ענת מסבירה כי כוחן  של המילים הוא חלק בלתי נפרד מההזנה שלנו. כל מילה שאנחנו אומרים לעצמנו או חושבים עליה משפיעה עלינו.

כשאנחנו מתייחסים לאוכל, לעיתים אנחנו אומרים דבר והיפוכו, מה שמוביל לבלבול פנימי. מצד אחד, אנחנו מחפשים אהבה ונחמה ובכל מסיבת יום הולדת למשל אנו נוהגים לשיר כי “אין חגיגה בלי עוגה”, כאשר העוגה מצד אחד מחוברת במילים שמתארות אהבה, תשומת לב, זאת אומרת מילה שמתארת רגש שאנו זקוקים לו, מחוברת לעוגה, אבל מצד שני עוגה גם מחוברת למילים כמו אסור, משמין, מסרטן, כבד שומני, כלומר מילים שמתארות מצבים שאנו לא רוצים או מפחדים מהם.

ניתן לטעות ולהסיק כי העוגה היא הבעיה. אך בתודעה מזינה אנו מגלים כי האוכל לא יודע להיות בעיה כמו גם הגוף והרגשות שלנו, אלא הבלבול שנוצר בחיבור ביניהם.

באותו בלבול אנו מייצרים גם רגשות של אשמה ותסכול, כלומר אוכלים עוגה שמחוברת למילים שמתארות אהבה ורגש שאנחנו רוצים וביחד עם אותה אכילת עוגה מקבלים רגשות הפוכים מאהבה, של אשמה ותסכול.

“החיבור למילה משפיע מאוד על הדרך שבה המוח לומד. המוח, כמו גולם מחונן, הוא לומד דרך החזרתיות על הפעולות שלנו.

נתון חשוב הוא המחקר של גמישות המוח, שמצביע על העבודה שהמוח שלנו משתנה וגמיש בכל גיל. אבל אם אנחנו מאכילים את המוח באותה דרך ובאותן מילים ומחשבות, אנחנו למעשה מפספסים את היכולת הטבעית שלו להשתנות כל הזמן, ובכך להשפיע על איך שבאמת אנו רוצים להרגיש ולהיראות.

במסגרת תודעה מזינה, אנחנו שמים דגש על ההשפעה של השפה ועל האופן בו אנחנו מתייחסים לאוכל, אך זהו רק חלק מהלימוד. יש עוד אלמנטים שדרכם אנו מגלים את ה”חיבור החכם”, את הסטארט-אפ הטמון בנו.

למשל, אם נדבר בצורה גסה ולא נעימה לחברים שלנו, או לחלופין נחמיא להם, המילים שלנו ישפיעו על טיב האינטראקציה מולם. באופן דומה, כשאנחנו מדברים על האוכל, בין אם בצורה שלילית או חיובית, אנחנו משפיעים על הדרך שבה הוא ייכנס לגוף שלנו ועל איך שהוא ישפיע עלינו”.

תודעה מזינה - שינוי בתפיסות ובשפה

“תודעה מזינה היא שפה שהיא דרך חיים, כזו ששמה דגש על החיבור, ובחיבור הזה נמצא הסטארט-אפ, לא בתזונה לבדה ולא בתודעה, גוף נפש אחד הוא. מילים הן חלק ממה שמחבר בין גוף ונפש.

אני אתן דוגמה נוספת כיצד מילים משפיעות על הפעולות שלנו, על החיוניות, עייפות, או על כל התוצאה גופנית שנקבל.

אם למשל אני רוצה להכין ארוחת צהריים מזינה או לאכול ארוחת ערב קלילה, אבל אני אומרת לעצמי שאין לי כוח להכין עכשיו סלט, ובמקום זאת לוקחת ליד ומכניסה לפה פוקצ’ה, באגט, חטיף וכד’.

במאכלים הללו טעימים ככל שיהיו, שהם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, אין מרכיבים חיוניים לשם תפקוד החיים, לשם העלאת החיוניות כדי שיהיה לי כוח. אז אני אוכל את הבאגט, ארגיש לרגע שבעה אבל לא באמת קיבלתי שום מרכיב חיוני עבור הגוף שלי, ולאורך זמן החסרים התזונתיים אכן יגבירו את תחושת העייפות וחוסר בכוח.

אבל במקום בידיעה שמילים משפיעות, אומר לעצמי שיש לי כוח להכין כרגע סלט, תוך 5 דקות יש לי סלט. אני אהנה ממנו ואספק לגוף שלי מרכיבים חיוניים שיעזרו לי להעצים ולקבל את התחושה שאכן יש לי כוח.

השינוי הזה בתפיסות ובשפה יוצר קרקע יציבה יותר לשינויים תזונתיים אמיתיים.

כאשר אנחנו מחברים בין מילים חיוביות, אמונות מחזקות ותזונה נכונה, השינוי נעשה עמוק ובר קיימא. אנו כבר לא נפעל מתוך פחד, עצלות או חוקים נוקשים, אלא מתוך בחירה, תחושת חופש, הבנה ואיזון פנימי.

לכן קורס הבוטיק של תודעה מזינה מלמד לאוכל מה שבא לך ולהרגיש איך שבא לך”.

הקשר עם צמח החיים

“כשפגשתי ושוחחתי עם בעלי חברת צמח החיים, הרגשתי מיד איך הלב שלי מתרחב מנחת.

בשונה מחברות אחרות לתוספי תזונה שפגשתי לאורך השנים, שתמיד מנסות לשכנע עד כמה המוצר שלהן מוצלח, בצמח החיים בלטה הגישה ההוליסטית והאנושית, כזו שמעמידה את הלקוח במרכז.

נכון, התוספים המגוונים של צמח החיים הם באמת מופלאים, אבל מה שהכי הרשים אותי זו ההבנה שתוסף תזונה, טוב ככל שיהיה, אינו שלם בלי חיבור אמיתי לחשיבה נכונה, לתזונה מתאימה ולשפה שמחברת בין  גוף, נפש ומזון.

גיליתי כי בצמח החיים מורגשת אכפתיות אמיתית והבנה שהשלמות של התוסף נובעת מהחיבור השלם לכל אלה, כאשר תוסף התזונה האיכותי הוא רק חלק מהתמונה, אך יש צורך גם בהתייחסות לרגשות, לתודעה ולתהליכים פנימיים של האנשים.

התרגשתי מאוד לפגוש גישה כזו, שמעמידה במרכז את האדם ולא רק את המוצר, גישה שמכבדת את החיים ומבקשת להחזיר אותנו לחיים באיכות המגיעה לנו”, ענת ענבר סיכמה את הקשר שנוצר בין צמח החיים לבינה.

תזונה הנה רק חלק מהמזון שלנו.
בתודעה מזינה מגלים את הסטארטאפ שנמצא בחיבור!
אין חיים בלי חיבורים 
אין צורך בידע חדש, רק להתיר את הפלונטרים שנוצרו בחיבורים: גוף-נפש-מזון
לא חוויתם עדיין את שפת ״תודעה מזינה״?
מוזמנים לגלות את הפלא ולהצטרף לקורס הבוטיק הקרוב.

הנחה מיוחדת ללקוחות ליקוטבע!

יש לך שאלות? בקשות?

אנחנו כאן עבורך!

לא ברור לך אילו תוספים מתאימים לך?

יש לך שאלות לגבי תוספים שלא מצאת להם תשובה באתר?

יש לך אתגר כזה אחר שמצריך מענה אישי מדויק?

יש שאלה שלא קיבלת עליה מענה משביע רצון?

מזמינים אותך לשלוח אלינו את הטופס שנמצא כאן למטה ונשמח לתאם לך שיחת כוונון ללא עלות.

קליק כאן!

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס

רוצה קופון הנחה של 5% (כולל כפל הנחות) לרכישה הבאה שלך?

נרשמים בטופס ומקבלים מיני קורס דיגיטלי

3 מפתחות לבריאות

הכולסטרול הוא לא האויב - כל מה שלא סיפרו לך על כולסטרול

מיוחד למתמודדים עם לחץ דם גבוה, כולסטרול, סוכרת, שומנים בדם וטרשת העורקים. אשר לא מסתפקים בתשובות שהם מקבלים ורוצים יותר.
וכמובן לכל מי שבריאותם חשובה להם.

וקופון הנחה של 5% ( כולל כפל הנחות) לרכישה הבאה שלך!