Fraud Blocker

בריאות מותאמת אישית

תפריטים וטיפים מהנטורופתים שלנו

בצמח החיים אנו מתמחים בייצור תוספי תזונה איכותיים המיועדים לתמוך בבריאות ולשפר את איכות החיים.
כחלק מהמחויבות שלנו לקידום הבריאות הכללית, השקענו בבניית צוות מקצועי של נטורופתים מומחים, אשר מספקים ליווי אישי וייעוץ מקצועי לכל לקוחותינו, כאשר מטרתנו היא לסייע לכל אחד ואחת לשפר את בריאותם ולחיות אורח חיים מאוזן ובריא ולתת לכל אחד ואחת מלקוחותינו דיוק של בריאות מותאמת אישית.

בריאות מותאמת אישית: תפריטים וטיפים מהנטורופתים של צמח החיים

בין חברי צוות הנטורופתים שלנו נמנים שגית ביבי, אורן מזרחי ואלמוג עמר, אשר משוחחים מדי שבוע עם עשרות לקוחות ונשאלים שאלות רבות בתחום הבריאות והתזונה.

במאמר זה, הם שיתפו אותנו בתובנות מקצועיות שנצברו לאורך שנים רבות של ניסיון, ובו הם התייחסו לשאלות הנפוצות שהם נתקלים בהן במהלך עבודתם.

תוכן עניינים

מזון טבעי ולא מעובד: המפתח לתזונה מאוזנת

אלמוג עמר הוא נטורופת עם ניסיון רב בתחום, ובנוגע לשאלה של לקוחות האם יש מספר תפריטים שהוא יכול להמליץ עליהם, הוא מסביר כי החוכמה היא לבנות תפריטים מותאמים באופן אישי לכל אחת ואחד בנפרד, על פי הצורך, אך יחד עם זאת ישנם עקרונות בסיסיים שמתאימים לכל אחד ואחת.

לדבריו, הבסיס לתזונה בריאה טמון בצריכת מזון טבעי בלבד, שאינו מעובד. “מזון שגדל באדמה ולא עבר תהליך תעשייתי הוא המפתח לבריאות טובה, והדגש מבחינתי הוא לאכילת פירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים, מאחר ואלה מספקים לגוף את כל הרכיבים התזונתיים שהוא זקוק להם בצורה מאוזנת.

אלמוג מוסיף כי ישנם אנשים שזו שהאג’נדה שלהם היא תזונה טבעונית לחלוטין, אך הוא מדגיש כי מזון מן החי, אם הוא איכותי ולא מעובד, יכול להשתלב בתפריט בריא. “בשר אדום למשל יכול להיות טוב ומועיל עבור חלק מהאנשים, כל עוד הוא נצרך בכמות מדודה ומתאימה למצבם הבריאותי האישי”.

מוצרי חלב, כן או לא?

שאלה נוספת שאלמוג נשאל עליה לא מעט נוגעת למוצרי חלב, והתשובה שלו מעניינת במיוחד: “ציינתי קודם לכן כי המוצרים התעשייתיים הם בין הגורמים העיקריים לבעיות בריאותיות רבות שאנחנו נתקלים בהן בעידן המודרני, אבל גם מוצרי חלב, אף על פי שהם נחשבים לכאורה למזון טבעי, כיום עוברים תהליכי עיבוד מרובים וכוללים לעיתים קרובות הורמונים שמזיקים לגוף. כשרבים ממוצרי חלב בימינו הם מאוד דלקתיים ומכבידים על מערכת העיכול, לכן אני ממליץ להקטין את צריכתם או אפילו להוציא אותם מהתפריט עד כמה שניתן”.

בנוסף לכך, אלמוג ממליץ להפחית את צריכת הגלוטן, במיוחד ממקורות של פחמימות לבנות כמו לחם ופסטה, שמכילים רמות גבוהות של פחמימות ריקות ומעט מאוד ערכים תזונתיים. “כל הפחמימות הלבנות הללו רק מעמיסות על הגוף ומזיקות לבריאות הכללית”.

טיפ הזהב של אלמוג עמר:

“לצד תזונה מאוזנת ובריאה, מומלץ לבצע פעילות גופנית, זאת על מנת לשפר את זרימת דם ולתמוך במטבוליזם של הגוף. אפשר להתחיל מ- 40 דקות הליכה ביום ולהתקדם בהדרגה משם”.

תזונה לטיפול במצבים בריאותיים מורכבים

אורן מזרחי הוא נטורופת מנוסה בעל הבנה עמוקה של תהליכים מטבוליים ואיזון הורמונלי, וגם הוא הסביר כי התפריט האידיאלי עבור מטופל מסוים הוא כזה שמותאם בדיוק למצב הבריאותי הנוכחי שלו. אורן מספר כי הדבר הכי קל הוא לספק תפריטים כלליים לכולם, אבל כדי לסייע בצורה המיטבית ביותר, הוא מעדיף להתאים את התפריט בצורה אינדיבידואלית. הוא מוסיף כי במקרים מסוימים, ניתן להתחיל עם תפריט מדף כללי, ועליו לבצע התאמות נוספות בהתאם לצרכים האישיים.

“אני אתן דוגמה שנוגעת להתמודדות עם קנדידה שהיא פטריית מעיים או הליקובקטר פילורי שהוא חיידק הגורם לזיהומים בקיבה ועשוי להוביל לכיבים בקיבה ובתריסריון ובמקרים מסוימים לסרטן הקיבה. במקרים הללו יש צורך להתאים תפריט מיוחד שמסייע לשקם את המאזן החיידקי במעיים ולהפחית את הסימפטומים הקשים שהמצבים הללו גורמים להם.

אומנם הסימפטומים של קנדידה ושל הליקובקטר פילורי דומים במובנים רבים, ובין היתר מדובר בחומציות יתר במעיים, צרבות (בדרך כלל קשור להליקובקטר פילורי) כאבי בטן, גזים ונפיחות, אך הטיפול בשני המצבים כולל תזונה מותאמת אישית. במצב של קנדידה, יש לכלול מזון אנטי-פטרייתי כמו אורגנו ותמצית ציפורן, וגם פרוביוטיקה לחיזוק החיידקים הטובים במעיים. במקרה של התמודדות עם קנדידה, אפשר להיעזר בשום. מאחר וקשה מאוד לאכול שום חי, אני ממליץ להיעזר בתוסף שלנו –
שום שחור מותסס.

להתמודדות עם הליקובקטר פילורי יש להפחית את החומציות במעיים באמצעות תזונה מתאימה ותוספים כמו סידן ושקדים, כאשר תוסף שמן קצח יעיל לטיפול בשני המקרים.

שיפור הבריאות הוא תהליך ארוך טווח

אורן מדגיש כי כמו כל טיפול, גם זה הנוגע לפטריית מעיים או הליקובקטר פילורי הוא תהליך ממושך שדורש התמדה וסבלנות, אך בסופו של דבר התוצאות מדברות בעד עצמן.

“הגיעה אלינו מטופלת בשנות ה-40, שסבלה שנים מבעיות במערכת העיכול עם סימפטומים כמו שלשולים לסירוגין, כאבי בטן ופטריות בעור. הצלחנו לשפר את מצבה הבריאותי באופן משמעותי בזכות הטיפול שכלל תפריט מותאם, תוספי תזונה וגם דיקור סיני. טיפול שכזה יכול לקחת בין חודשיים לארבעה עד שישה חודשים בהתאם לבעיה, ככל שהיא עמוקה יותר גם הטיפול יכול להיות ארוך יותר”.

טיפ הזהב של אורן מזרחי:

“כשאתם מצחצחים שיניים בכל יום, חשוב להקדיש רגע גם לצחצוח הלשון.
לרוב, מצטברת על הלשון שכבה לבנה של ליחה המכילה חיידקים, שעלולים להתפתח לזיהומים ופטריות.
לצחצוח יסודי של הלשון, קיימות מברשות מיוחדות שניתן להשתמש בהן”.

תזונה נכונה לשמירה על הכולסטרול

שגית ביבי היא נטורופתית בעלת ניסיון רב ומתמחה בטיפול בכולסטרול, וללקוחות הרבים היא מסבירה כי ניתן לשפר את רמות הכולסטרול בדם באמצעות תזונה נכונה.

“ניתן לעשות זאת בעזרת תזונה שמכילה שומנים חד בלתי רוויים, כמו אבוקדו, שקדים ושמן זית, אלה יכולים להעלות את רמות הכולסטרול הטוב (HDL) בדם. בנוסף שומנים בלתי רוויים נמצאים במזונות כמו אגוזים, גרעיני חמניות ואבוקדו, והם ידועים כמי ששפרים את פרופיל השומנים בדם ושומרים על גמישות כלי הדם”.

שגית גם מדגישה את החשיבות של שילוב סיבים תזונתיים בתזונה היומית. “סיבים תזונתיים שנמצאים בדגנים מלאים, קטניות וירקות, מסייעים להורדת רמות הכולסטרול LDL בדם, ובכך הם מפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם,” היא מוסיפה. בנוסף, היא ממליצה לשלב בתזונה מזונות עשירים בפיטוסטרולים. מדובר בתרכובות טבעיות המצויות בצמחים, הדומות במבנה הכימי שלהן לכולסטרול. הן מסייעות בהפחתת רמות הכולסטרול בדם על ידי עיכוב הספיגה שלו במעי, ולכן נחשבות כמועילות לבריאות הלב וכלי הדם. “הפיטוסטרולים נמצאים בשמן שומשום, שמן זית, אגוזים, ירקות ופירות”.

שגית מתריעה על המזונות שיכולים להעלות את רמות הכולסטרול ולפגוע בבריאות הלב. “יש להימנע ממזונות מטוגנים, שומנים רוויים כמו חמאה, שמנת ומיונז, ופחמימות פשוטות כמו אורז לבן ולחם לבן. גם ממתקים ומשקאות מתוקים יש להפחית משמעותית בתפריט”, היא מדגישה.

בנוסף לכך, שגית ממליצה למי שסובל מכולסטרול גבוה, להפחית את צריכת הביצים ולהסתפק בשתי ביצים בשבוע בלבד.

טיפ הזהב של שגית ביבי:

“מה עושים אם מאוד מתחשק לנו שוקולד?
אני ממליצה לאכול שוקולד מריר עם 70% קקאו ללא סוכר.
זה גם בריא יותר וגם מספק את הצורך במתוק”.

מתכונים לחיים בריאים יותר של שגית

מתכון שגית ביבי מאמר בריאות מותאמת אישית: תפריטים וטיפים מהנטורופתים שלנו

סלט אבוקדו וסלמון

בקערה עמוקה לערבב:
נתחי סלמון בגריל או אפוי
אבוקדו 
עגבניות שרי
מלפפון
לטיבול:
מיץ לימון  סחוט
מלח ים הימלאיה
פטרוזיליה

הסלט משלב את השומנים הבריאים של אבוקדו
וחומצות שומן אומגה.

בריאות מותאמת אישית

שייק שמסייע בהורדת כולסטרול

מומלץ בעיקר להתחיל איתו את היום.
ערבבו יחד:
בננה קפואה
כף שיבולת שועל מבושלת
פירות יער מעורבים
חצי כוס חלב שיבולת שועל
כף זרעי פשתן לתוספת סיבים

עדכונים על כל מה שחדש בבריאות העורקים

בערוץ הבריאות של צמח החיים – בטלגרם.

יש לך שאלות? בקשות?

אנחנו כאן עבורך!

לא ברור לך אילו תוספים מתאימים לך?

יש לך שאלות לגבי תוספים שלא מצאת להם תשובה באתר?

יש לך אתגר כזה אחר שמצריך מענה אישי מדויק?

יש שאלה שלא קיבלת עליה מענה משביע רצון?

מזמינים אותך לשלוח אלינו את הטופס שנמצא כאן למטה ונשמח לתאם לך שיחת כוונון ללא עלות.

קליק כאן!

מבצעים מיוחדים מחנות האתר

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס

רוצה קופון הנחה של 5% (כולל כפל הנחות) לרכישה הבאה שלך?

נרשמים בטופס ומקבלים מיני קורס דיגיטלי

3 מפתחות לבריאות

הכולסטרול הוא לא האויב - כל מה שלא סיפרו לך על כולסטרול

מיוחד למתמודדים עם לחץ דם גבוה, כולסטרול, סוכרת, שומנים בדם וטרשת העורקים. אשר לא מסתפקים בתשובות שהם מקבלים ורוצים יותר.
וכמובן לכל מי שבריאותם חשובה להם.

וקופון הנחה של 5% ( כולל כפל הנחות) לרכישה הבאה שלך!