Fraud Blocker
לוגו צמח החיים מקבוצת ליקוטבע

תוספי תזונה טבעיים בסיוע להתמודדות עם סוכרת

הצורך לאזן את רמות הכולסטרול והסוכר בגוף מהווה אתגר כפול, במיוחד עבור מי שמתמודדים עם מחלת הסוכרת.

אולם לפני שאנו רצים להיעזר בתרופות או מבקשים להפחית את התלות בהן, אפשר לנסות גם אחרת ולשלב דברים נוספים. ראשית שינוי באורח החיים לבריא יותר. שינוי זה חשוב מאוד כדי להילחם בסוכרת והשפעותיה על הגוף, אך על מנת שהמאמץ ישתלם ונקבל את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לבצע מספר פעולות משלימות.

במקרה של השפעות מחלת הסוכרת כמו גם במקרים אחרים, כדאי מאוד להקשיב לטבע ולנצל את הטוב שהוא מעניק לחיים.

woman-blogger-holding-avocado

במאמר זה נפרט על מספר תוספים טבעיים המוכחים מחקרית כיעילים בהתמודדות עם התופעות השונות הקיימות סביב מחלת הסוכרת.

ליקוריץ' המקורי ומלחמתו בחסימת העורקים

ישנו קשר הדוק בין כולסטרול לסוכרת. סוכרת שאינה נמצאת בשליטה, יכולה לשנות את פרופיל השומנים בדם ולהוביל לעלייה של כולסטרול LDL, או בשמו המוכר יותר – הכולסטרול הרע.

בין היתר העלייה הזו יכול להגביר את הסיכון של יצירת פלאק בעורקים ולכן חשוב להכיר את ליקוריץ’ המקורי.

ליקוריץ’ הינו תוסף התזונה שנחקר ונמצא יעיל במיוחד בהורדת חמצון הכולסטרול, לכן יש באפשרותו למנוע את תהליך בו נוצר פלאק על כלי הדם אשר שוקע בעורקים,  ובכך הוא מסייע בטיפול בנזקים הנלווים למחלת הסוכרת.

מיד נפרט על עניין חמצון הכולסטרול, אך עוד קודם לכן, מאוד יכול להיות שאתם שואלים את עצמכם, מה הקשר בין ענייני העורקים ורמת הסוכר הדם. ובכן, מחקר שנערך בשבדיה בהשתתפות 30,154 איש בגילאי 50 עד 64, הראה כי חולי סוכרת או מי שבמצב של טרום סוכרת נמצאו בטווח מסוכן בו הם יכולים לחלות גם במחלת טרשת עורקים.

תוכלו לקרוא עוד על ממצאי המחקר כאן, כפי שפורסם בכתב העת המחקרי BMC.

עכשיו בואו נחזור אל עניין הכולסטרול. כולסטרול בצורה הטהורה שלו הוא בעצם מולקולת שומן שהגוף שלנו זקוק לו כדי להעניק מעטפת לתאים בגוף.

הבעיה מתחילה במצב בו הכולסטרול LDL מתחמצן.
חמצון הכולסטרול מתרחש כאשר הוא פוגש מולקולות של רדיקלים חופשיים אשר בשאיפתן להתאזן “גונבות” אלקטרון אחד ממולקולת הכולסטרול. הכולסטרול המחומצן שוקע על דפנות העורקים ויוצר את הפלאק שגורם לטרשת העורקים. רואים איך הדברים קשורים אחד בשני?

מיצוי ליקוריץ’ המקורי הוא היחיד שהוכח כי מוריד באופן משמעותי את חמצון הכולסטרול בדם, עד כדי ירידה של 55%, זאת תודות לנוגדי החמצון העוצמתיים שבו. לכן השימוש בתוסף זה מסייע בטיפול הנזקים שמחלקת הסוכרת גורמת.

גלוקוטבע לסיוע בהורדת שיעור הסוכר בגוף

גלוקוטבע מכיל תמציות מרוכזות של חמישה צמחי מרפא.
המטרה העיקרית של גלוקוטבע היא לעזור להוריד את רמת הסוכר בדם באופן טבעי לחיים בריאים.
כל אחד מהצמחים המרכיבים את גלוקוטבע הוא צמח ידוע ומוכר ברפואת צמחי מרפא מודרניים ומסורתיים בכל הקשור לאיזון רמות סוכר בדם, כל הצמחים מאושרים לשימוש ועומדים בתקן המחמיר ביותר של משרד הבריאות.

אנחנו יודעים, כשאומרים קינמון מיד קופצות לנו לראש מחשבות על בישול ואפייה, ואיך ניתן לעשות שימוש בתבלין המתוק ומעט חריף המופק מהקליפה הפנימית של הצמח.

אולם מעבר לשימוש הקולינרי שלו, הקינמון מכיל בתוכו גם המון יתרונות בריאותיים. הקינמון משפר את הרגישות לאינסולין ומפחית את רמות הגלוקוז בדם, כך שמסייע לשמור על רמות סוכר תקינות בדם.

אתם מוזמנים לקרוא כאן על מחקר שפורסם ב- NIH, הסוכנות המרכזית של ממשלת ארצות הברית האחראית למחקר ביו-רפואי ובריאות הציבור.

המחקר נערך בקרב 30 משתתפים בגילאי 18 עד 30, חצי מהם במשקל תקין והחצי השני במשקל עודף, והוא נע סביב ארוחת בוקר של דגני בוקר המכילים כ- 50 גרם פחמימות.

אולם בארוחת בוקר אחת המשתתפים קיבלו תוספת של כ- 6 גרם קינמון טחון, ובארוחת בוקר למחרת הם לא קיבלו שום תוספת.

במשך כ- 7 פעמים מיד לאחר הארוחה ועד שעתיים לאחריה, המשתתפים במחקר עברו בדיקה של רמת הגולקוז בדם. נמצא כי בארוחת הבוקר עם תוספת של קינמון רמות הגלוקוז בדם ירדו כשעה לאחר הארוחה.

לעומת זאת רמות הגלוקוז היו גבוהות הרבה יותר לאחר ארוחת בוקר של דגנים ללא תוספת של קינמון. התוצאות הללו היו זהות גם בקרב המשתתפים שהיו במשקל תקין ומי ששקלו יתר על המידה.

למידע נוסף

עלי ארטישוק מכילים המון חומרים מזינים ותרכובות מועילות, כגון צינרין שעוזר להורדת כולסטרול ולוטאולין שהוא בעל תכונות נוגדות חמצון. אלה משפיעים על חילוף החומרים של הגלוקוז, מסייעים בהפחתת רמות הסוכר בדם ומשפרים את הרגישות לאינסולין. לכן עלי ארטישוק ידועים לא רק בזכות האפשרות לשלב אותם במאכלים שונים, אלא גם בזכות יתרונות שהם מספקים בכל הנוגע לניהול סוכרת והתמודדות עם השמנה.

גם מחקר שנערך בקרב 55 איש הסובלים מהשמנה ומרמות גלוקוז גבוהות הוכיח את ההשפעה הנהדרת של עלי ארטישוק וכיצד הם סייעו לאיזון רמות הסוכר.

במשך כ- 8 שבועות המשתתפים במחקר קיבלו פעם ביום קפסולות של מיצוי ארטישוק או פלסבו. התוצאות לא איחרו לבוא והן הצביעו כי בקרב המשתתפים שקיבלו את מיצוי הארטישוק חלה ירידה חדה ברמת הסוכר בעת צום, בהתנגדות לאינסולין וגם בפרופיל השומנים בדם.

לעומת זאת בקבוצת המחקר שקיבלה פלסבו לא התגלו שום שינויים באותו פרק זמן. תוכלו לקרוא עוד על המחקר כאן.

למידע נוסף

מאוד יכול להיות שקראתם על החילבה והופתעתם. חילבה וסוכרת, מה הקשר? הרי ידוע שהחילבה תורם…כן, לחשק המיני ולכוח הגברא.

תתפלאו, לצמח החילבה יש יתרונות נוספים. באתר הספרייה הלאומית לרפואה של ארצות הברית תוכלו למצוא מחקרי מדעי המוכיח זאת מצוין. לחצו על הקישור כאן ותוכלו להתרשם מהממצאים.

אלה מספרים כי במחקר שנמשך במשך כ- 3 שנים, בדקו את היעילות של תוסף חילבה למניעת התפתחות סוכרת סוג 2 במטופלים במצב טרום סוכרת.

140 איש בגילאי 30 עד 70 השתתפו במחקר, והם התחלקו ל- 2 קבוצות נפרדות.

פעמיים ביום חברי אחת הקבוצות קיבלו 5 גרם אבקת חילבה לפני הארוחה לעומת הקבוצה השנייה.

התוצאות היו יוצאות דופן. שיעור המאובחנים בסוכרת מסוג 2 בקרב חברי הקבוצה שחבריה קיבלו את אבקת החילבה היה נמוך לעומת הקבוצה השנייה, שהסיכוי של חבריה לפתח סוכרת היה גבוה פי 4.2.

וזה לא הכל. בקרב חברי הקבוצה שצרכו 5 גרם אבקת חילבה פעמיים ביום נרשמו התוצאות הבאות: נרשמה ירידה דרסטית ברמת הסוכר שלהם בצום ולאחר הארוחה. נרשמה ירידה ברמת הכולסטרול הרע. נרשמה עלייה ברורה ברמת האינסולין בדם, וכל זה ללא שום תופעות לוואי. במאכלים שונים, אלא גם בזכות יתרונות שהם מספקים בכל הנוגע לניהול סוכרת והתמודדות עם השמנה.

למידע נוסף

לשימוש בעלי זית יש יתרונות רבים. בין היתר הם מסייעים להורדת לחץ הדם וכולסטרול, הם נוגדי חמצון ומרחיבים את העורקים, כך שהם ממזערים את נזקי הסוכרת. ניתן ללמוד על היתרונות של עלי זית גם במחקר הזה שנערך בקרב

79 חולי סוכרת סוג 2. בכל יום במשך כ- 14 שבועות כל אחד מהם קיבל פעם ביום פומית של 500 מ״ג תמצית עלי זית. בסיום פרק הזמן הזה רמות ההמוגלובין המסוכרר ואינסולין בצום בקרב המשתתפים במחקר ירדו בצורה משמעותית.

למידע נוסף

לפטריית ריישי יש המון יתרונות טבעיים, וזה יכול להפתיע בהתחשב בעובדה שהיא
גדלה על עצים וגזעים רקובים, אולם בין היתר השימוש בפטרייה מסייע להוריד את לחץ הדם. מחקר בו שילבו פטריית ריישי ביחד עם עם תרופות היפוגליקמיות (תרופות המשמשות לטיפול בסוכרת על ידי הורדת רמות הגלוקוז בדם) אומנם לא הצביע שינוי ברמות הסוכר בדם בצום, אולם כן נרשמה הפחתה ברמות הסוכר מתחת לעקומה בבדיקת סבילות לגלוקוז, והפחתה משמעותית ברמות הסוכר בדם בקרב חולי סוכרת המתקשים לשמור באופן עקבי על רמות הסוכר בדם בטווחי היעד המומלצים.

למידע נוסף

כל אחד מהצמחים הללו נמצא כיעיל במיוחד כאשר עולה הצורך לאזן את רמות הסוכר בדם, ועל כל אחד מהם יש כמות מחקרים גדולה מאד המוכיחה את יעילותו בסיוע להתמודדות עם סוכרת.

תוספי תזונה טבעיים לסיוע בהתמודדות עם סוכרת – סיכום

כאשר אנו בוחנים את הדרכים השונות בהן ניתן להתמודד עם מחלת הסוכרת והשפעותיה ההרסניות על הגוף, אין ספק כי הטבע מספק לנו כלים עוצמתיים שיש באפשרותם להוביל לשיפור משמעותי. בהורדת שיעור הכולסטרול כך שלא ייווצרו בעיות נוספות כמו יצירת פלאק בעורקים, בירידה של רמות הסוכר בדם ועוד. מדובר בתוספים טבעיים אשר יעילותם הוכחה מחקרית.

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או בקליק

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס